کد خبر: ۴۱۲۴۵
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

سهامدار تسلا ماسک را به سوء استفاده از اطلاعات متهم کرد

ایلان ماسک مدیرعامل جنجالی تسلا به اتهام استفاده از اطلاعات داخلی برای کسب سود غیرقانونی از طریق فروش سهام این شرکت در سال 2022 با چالشی جدید روبرو شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، مایکل پری سهامدار تسلا، در دادگاه ایالتی دلاور شکایتی علیه ماسک تنظیم کرده و مدعی است که وی از موقعیت خود در این شرکت سوء استفاده کرده و با پیش‌بینی آمار ناامیدکننده تولید و تحویل خودروها، اقدام به فروش بیش از 7.5 میلیارد دلار سهام خود پیش از انتشار این اطلاعات به عموم کرده است.

پری در شکایت خود استدلال می‌کند که ماسک در اواخر سال 2022 به دلیل دسترسی به داده‌های داخلی، از پایین‌تر بودن آمار واقعی تولید و تحویل خودروها نسبت به پیش‌بینی‌ها مطلع شده بود. با این وجود، وی به جای صبر کردن تا زمان انتشار این اطلاعات، اقدام به فروش سهام خود کرده و از این طریق به طور غیرقانونی سود 3 میلیارد دلاری به دست آورده است.

پس از انتشار آمار واقعی در ژانویه 2023، قیمت سهام تسلا به طور قابل توجهی کاهش یافت و ضرر هنگفتی به سهامداران این شرکت وارد شد. این شکایت جدیدترین چالش حقوقی برای ایلان ماسک است که پیش‌تر نیز به دلیل کنترل نامناسب فرآیند تعیین پاداش 56 میلیارد دلاری خود و همچنین تحقیقات مربوط به نقض احتمالی قوانین اوراق بهادار در زمان خرید سهام توییتر با مشکلاتی مواجه شده بود.

دادگاه ایالتی دلاور در تاریخ 13 ژوئن در مورد تایید یا رد بسته‌ی پاداش ماسک رای‌گیری خواهد کرد. علاوه بر این، سهامداران دیگری نیز ماسک را به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران X با به تعویق انداختن اعلام سهام خود در این شرکت شبکه‌ی اجتماعی برای انباشت سهام با قیمت پایین‌تر متهم کرده‌اند.

این پرونده‌های حقوقی نشان‌دهنده‌ی چالش‌های متعددی است که ایلان ماسک در حال حاضر با آن‌ها روبرو است و ممکن است اعتبار و جایگاه او را در دنیای تجارت به طور قابل توجهی خدشه‌دار کند.

منبع/تکنا

برچسب ها: ایلان ماسک تسلا
ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی