کد خبر: ۴۱۲۵۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۰

شیائومی به جای سامسونگ در جایگاه دوم بازار هدفون‌های بی سیم قرار گرفت

شیائومی توانست جایگاه دوم بازار هدفون‌های بی‌سیم را که پیش از این توسط سامسونگ اشغال شده بود تصاحب کند.

به گزارش «نبض فناوری»، شیائومی اکنون با افزایش سهام خود در بازار هدفون و هندزفری در رتبه دوم این بازار قرار گرفته و توانسته جایگاه سامسونگ را در این بازار به خود اختصاص دهد. این شرکت در سه ماهه اول امسال با تصاحب سهم بیشتری از بازار هدفون‌های بی‌سیم از سامسونگ سبقت گرفته و اکنون پس از اپل به عنوان دومین برند در این بازار شناخته می‌شود.

شیائومی توانست در فصل اول سال ۲۰۲۴ حدود ۵.۵ میلیون هدفون را به مشتریان خود بفروشد. این در حالی است که در سال گذشته در این فصل تنها تعداد ۳/۴ میلیون هدفون توسط این شرکت به فروش رفت. تعداد هدفون‌های فروش رفته در فصل مشابه امسال با سال گذشته رشد ۶۱ درصدی شیائومی را در این بازار نشان می‌دهد. اکنون این شرکت توانسته سهم خود را در این بازار از ۵.۶ به ۸.۳ درصد افزایش داده و رتبه دوم را از سامسونگ به خود اختصاص دهد.

طبق گزارشی که توسط کانالیس منتشر شده است شیائومی توانسته با ورود به بخش میان‌رده بازار و تولید هدفون‌های دارای رنج قیمتی ۱۵ دلار به افزایش سهم خود در این بازار دست پیدا کند. استارتژی شیائومی تولید و عرضه هدفون‌های ارزان قیمت با هدف افزایش سهم بازار خود در مقابل رقبا بوده است.

شیائومی در سه ماهه نخست امسال اولین محصول با قیمت کمتر از ۳۰ دلار را به بازار عرضه کرده بود که باعث گسترش حضور شیائومی در بازارهای خارجی شده و رشد چشمگیر ۷۱ درصدی را به دنبال داشت. در همین زمان هدفون اپل فروش ۱۵.۲ میلیون عددی را تجربه کرد. فروش این محصول در فصل اول سال ۲۰۲۳ حدود ۱۷.۶ میلیون عدد بوده که در سه ماهه امسال کاهش یافته است. اپل با داشتن ۲۴.۴ درصد رتبه اول بازار هدفون‌ها و هندزفری‌ها قرار دارد. سامسونگ نیز از طریق اضافه کردن ویژگی‌های منحصر به فرد از قبیل حذف نویز فعال به دستگاه‌های خود توانسته ضمن حفظ رقابت پذیری سهم خود را در بازار از طریق تولید هندزفری‌های پشت باز گسترش دهد.

منبع/تکنا

ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی