کد خبر: ۴۱۳۱۰
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۰

رایانه‌های مبتنی بر ARM احتمالاً در سال ۲۰۲۴ به شکلی فراگیر از راه می‌رسند

به نظر می‌رسد کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر آرم که حدود نیم دهه پیش معرفی شدند امسال به طور فزاینده‌ای عرضه شده و شاهد حضور آنها در بازار خواهیم بود. کوالکام و مایکروسافت به همراه شرکای سخت‌افزاری خود از قبیل دل و ایسوس در جریان نمایشگاه کامپیووتکس ۲۰۲۴ اعلام کردند رایانه‌های شخصی مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس امسال از راه می‌رسند. به نظر می رسد موج دوم دستگاه‌های مذکور برای کسب و کارهای تجاری امسال به بازار عرضه می‌شوند.

به گزارش «نبض فناوری»، مایکروسافت طی همکاری با کوالکام توسعه تعداد زیاد کامپیوتر ویندوزی مبتنی بر آرم را آغاز کرده است. نمایندگان کوالکام در بیانیه‌های خود به عنوان تهیه کنندگان تجهیزات اصلی مربوط به سخت‌افزارها در مورد برنامه‌ریزی برای عرضه این سیستم‌های جدید برای آگوست و سپتامبر امسال خبر دادند.

پیش از این که رایانه‌های شخصی مبتنی بر آرم در نسخه‌های جدید تنها برای مصرف کنندگان عادی عرضه شده بود. کوالکام قصد دارند در موج دوم به بازار تجاری پرداخته و آن را مورد هدف قرار دهد. کوالکام قصد دارد چنین سخت‌افزارهایی را با یک استراتژی هدفمند به بازار عرضه کند. تاریخ‌های مربوط به عرضه این سخت‌افزارها با انتشار به روز رسانی ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 هماهنگ است احتمالاً کسب و کارها برای ارتقای سخت‌افزاری از به روز رسانی‌های اصلی نرم‌افزار استفاده خواهند کرد.

همزمان با شروع موج دوم عرضه کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر آرم، کولکام روی عوامل دیگر فراتر از لپ‌تاپ‌ها نیز تمرکز خواهد کرد. احتمال می‌رود اولین مینی پی‌سی‌های مجهز به اسنپدراگون نیز در این هنگام به بازار عرضه شوند. با توجه به اینکه برنامه‌های متمرکز بر کسب و کارها به شکل سنتی امکان پشتیبانی از آرم را خواهند داشت بنابراین دستگاه‌های مبتنی بر آرم در آینده جایگزین‌های مناسبی برای ماشین‌های سنتی خواهند بود.

منبع/تکنا

ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی