کد خبر: ۴۱۳۴۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

اپل طراحی باتری آیفون ۱۶ را با هدف عدم ایجاد مشکل داغ شدن تغییر می‌دهد

آیفون ۱۵ پرو پس از عرضه انتقادات بسیاری در مورد داغ شدن بیش از حد دریافت کرده بود. اکنون اپل قصد دارد این مشکل را از طریق ایجاد تغییرات در طراحی باتری آیفون ۱۶ حل کند.

به گزارش نبض فناوری، در زمان عرضه آیفون ۱۵ پرو بسیاری از کاربران در مورد داغ شدن بیش از حد این دستگاه شکایت داشتند. در حالی که اپل مدعی برطرف کردن این مشکل بود بسیاری از کاربران اعلام کردند همچنان این مشکل ادامه دارد و احتمالاً مربوط به مشکلات نرم‌افزاری نبوده است. اپل قصد دارد در سال جاری با هدف عدم تکرار مشکلات مربوط به آیفون ۱۵ پرو تغییراتی را در باتری آیفون ۱۶ انجام دهد. هدف از انجام این تغییرات نیز جلوگیری از داغ شدن بیش از حد این گوشی خواهد بود.

تصاویر منتشر شده که توسط یک منبع آگاه به نام ماجین بو در شبکه اجتماعی ایکس انجام گرفته است نشان می‌دهد ظاهر و طراحی باتری آیفون ۱۶ احتمالاً دچار تغییرات اساسی خواهد شد. اگرچه این باتری به باتری آیفون ۱۵ شباهت زیادی دارد اما در آن از پوشش فلزی به جای پوشش فویلی استفاده شده است.

در ابتدا اپل به دنبال طراحی سطح براق برای باتری بوده است. اما بعداً پوسته فلزی مات را جایگزین آن کرد. پوسته فلزی می‌تواند عملکرد بهتری در توزیع گرما داشته باشد. اپل کانکتور این باتری را نیز برای عملکرد بهتر تغییر داده است. داده های مربوط به باتری آیفون برای نخستین بار در ماه نوامبر توسط یک منبع دیگر به نام KosutamiSan فاش شده بود. وی در مورد گوشی‌های بعدی اپل مدعی شد در این دستگاه‌ها از نوعی پد گرمایی گرافن دار استفاده خواهد شد. این ماده به دلیل داشتن رسانایی حرارتی بهتر نسبت به مس می‌تواند عملکرد بهتری را ارائه کند.

طبق تصاویری که در مورد آیفون ۱۶ منتشر شده احتمالاً این دستگاه مجهز به باتری ۳۵۹۷ میلی آمپر ساعتی است. شارژدهی آن نسبت به آیفون ۱۵ بیشتر خواهد بود. مشخص نیست چگالی باتری آیفون ۱۶ برای افزایش طول عمر باتری افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر.

منبع/تکنا

برچسب ها: آیفون 16 اپل باتری
ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی