کد خبر: ۴۱۳۷۰
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۰

BeReal در معامله‌ای 500 میلیون یورویی به یک شرکت فرانسوی فروخته شد

شرکت توسعه‌دهنده فرانسوی Voodoo اعلام کرد که BeReal را با قیمت 500 میلیون یورو (حدود 537 میلیون دلار) خریداری کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، BeReal که اپلیکیشن آن با رویکرد جدیدی اینستاگرام را به چالش کشید، در معامله‌ای به ارزش 500 میلیون یورو فروخته شد. شرکت توسعه‌دهنده فرانسوی Voodoo اعلام کرد BeReal را با قیمت 500 میلیون یورو (حدود 537 میلیون دلار) خریداری کرده است. مدیرعامل BeReal با این معامله، از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

«الکساندر یزدی»، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Voodoo، در بیانیه‌اش ضمن اعلام این خبر گفت:

«BeReal موفق‌ترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی است که نزدیک یک‌ دهه اخیر راه‌اندازی شده است. آن‌ها رفتار منحصربه‌فردی ایجاد کرده‌اند: اشتراک‌گذاری محتواهای واقعی با دوستان واقعی و برنامه‌ای رؤیایی که در آن هر کاربر شرکت‌کننده‌ای فعال است، نه مصرف‌کننده منفعل محتوا.»

همچنین Voodoo ادعا می‌کند BeReal در‌حال‌حاضر بیش از 40 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که نیمی از آن‌ها حداقل شش روز در هفته از آن استفاده می‌کنند. Voodoo می‌گوید خرید این پلتفرم به BeReal «فرصتی برای نوآوری بیشتر در ویژگی‌های جدید و تمرکز مجدد بر رشد» می‌دهد.

رشد ابتدایی و سقوط BeReal در سال‌های گذشته

BeReal که دو توسعه‌دهنده فرانسوی با نام‌های «کِوین پیرو» و «الکسیس بریات» سال 2020 آن را راه‌اندازی کردند، سال 2022 بیشتر موردتوجه کاربران قرار گرفت. رویکرد BeReal به این صورت بود که در زمان‌های خاصی از روز (و طی دوره‌های محدود) به کاربران اجازه می‌داد تصویری لحظه‌ای از خودشان ثبت کنند اما هیاهوی این اپلیکیشن به‌سرعت خوابید.

سال گذشته، در گزارشی گفته شده بود این اپلیکیشن با کاهش شدید کاربران فعال ماهانه‌اش مواجه شده که از 15 میلیون نفر (اکتبر 2022) به 6 میلیون نفر (در مارس 2023) رسیده است.

بااین‌حال BeReal همچنان تلاش کرده ویژگی‌های جدیدی، مانند پیام‌های خصوصی و سیستم پاداشی، ارائه کند که به کاربران اجازه می‌دهد بیشتر از یک بار در روز محتوا منتشر کنند.

با این خرید، بریات، مؤسس و مدیرعامل BeReal، از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد و «آیمریک روفه»، مدیرعامل اپلیکیشن Wizz متعلق به Voodoo، جایگزین او می‌شود. بریات قصد دارد قبل از حرکت به‌سمت «ساخت محصولات جدید» برای اطمینان از خروج موفق فعالیتش را ادامه بدهد.

منبع/دیجیاتو

برچسب ها: BeReal
ارسال نظرات
وبگردی