کد خبر: ۴۱۳۷۳
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۰

به زودی تمامی گوشی‌های اوپو به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد

اوپو اعلام کرد قصد دارد فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به تمامی مدل‌های گوشی‌های هوشمند خود اضافه کند.

به گزارش «نبض فناوری»، اوپو نیز در رقابت عرضه گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار داشته و قصد دارد در آینده نزدیک گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد. مدیران این شرکت معتقدند در آینده این دستگاه‌ها می‌توانند به مهم‌ترین دستگاه‌های شخصی برای هر فردی تبدیل شده و به همین دلیل تجهیز گوشی‌ها به هوش مصنوعی امری ضروری خواهد بود.

طبق اعلامیه رسمی این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۵۰ میلیون گوشی اوپو به هوش مصنوعی مجهز شده و در اختیار کاربران بین‌المللی قرار خواهد گرفت. این شرکت اعلام کرد طی همکاری با گوگل و مایکروسافت توسعه هوش مصنوعی مخصوص به گوشی‌های خود را آغاز کرده است.

پتنت‌های ثبت شده توسط اوپو در زمین هوش مصنوعی به ۵۰۰۰ عدد می‌رسد. ۷۰ درصد از این پتنت‌ها به تولید عکس و تصویربرداری مربوط هستند. همچنین این شرکت در سال گذشته موفق به انتشار هوش مصنوعی AndesGPT برای گوشی  اوپو فایند X7 اولترا شد. به گفته این شرکت کاربران به طور میانگین در طول روز حدود ۱۵ بار از ویژگی‌های ادیت مبتنی بر هوش مصنوعی در عکس‌ها استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی مولد می‌تواند این درخواست کاربران را به خوبی انجام دهد. هوش مصنوعی ساخته شده توسط اوپو تصاویر سرگرم کننده‌ای را طبق درخواست کاربران برای آنان ایجاد خواهد کرد.

مدل زبانی بزرگ توسعه یافته توسط اوپو امکان ترجمه مکالمات لحظه‌ای را به کاربران خواهد داد. طبق گفته مقام‌های این شرکت هوش مصنوعی موبایل و دسکتاپ اوپو به زودی با یکدیگر ادغام شده و همگام سازی آنها انجام خواهد شد. این شرکت اکنون علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی محلی قصد دارد در پرچمداران آینده خود از جمله سری رینو ۱۲ از هوش مصنوعی جمینای گوگل استفاده کند. در حال حاضر هوش مصنوعی اوپو ویژگی‌هایی از قبیل AI Writer و AI Recording Summary را ارائه می‌کند. همکاری متقابل این شرکت با مایکروسافت در آینده باعث ادغام هوش مصنوعی موبایل و دسکتاپ خواهد شد.

منبع/تکنا

برچسب ها: اوپو هوش مصنوعی
ارسال نظرات
وبگردی