کد خبر: ۴۱۳۷۴
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۰

اولین پیاده‌روی فضایی ناسا در سال ۲۰۲۴ را چگونه تماشا کنیم؟

ناسا در حال آماده‌سازی نهایی برای اولین پیاده‌روی فضایی خود در سال ۲۰۲۴ است و شما می‌توانید این رویداد را در روز پنجشنبه، ۱۳ ژوئن به صورت زنده تماشا کنید.

فضانوردان تریسی سی دایسون (Tracy C. Dyson) و مت دومینیک (Matt Dominick) از طریق هوابند کوئست از محدوده ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خارج می‌شوند و برای حذف یک جعبه الکترونیکی معیوب، معروف به گروه فرکانس رادیویی، از آنتن ارتباطی سمت راست کار می‌کنند.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از دیجیتال‌ترندز، این دو فضانورد همچنین مقداری از زمان خود را صرف جمع‌آوری میکروارگانیسم‌ها از فضای بیرونی ایستگاه فضایی بین‌المللی برای انجام تحقیقاتی می‌کنند که به دانشمندان کمک می‌کند تا درک روشن‌تری در مورد نحوه بقا و تکثیر چنین میکروارگانیسم‌هایی در فضای بیرونی ماهواره در مدار زمین به دست آورند.

این چهارمین پیاده‌روی فضایی برای دایسون خواهد بود، در حالی که دومینیک اولین پیاده‌روی خود را تجربه خواهد کرد. هر دو فضانورد در ماه مارس به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند؛ دایسون با فضاپیمای روسی سایوز و دومینیک با فضاپیمای کرو دراگون اسپیس‌ ایکس.

آخرین پیاده‌روی فضایی ناسا در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ انجام شد، اما با احتساب روز پنجشنبه، سه پیاده‌روی فضایی در سه هفته آینده انجام خواهد شد و دو پیاده‌روی دیگر برای روزهای ۲۴ ژوئن و دوم ژوئیه برنامه ریزی شده است. امسال یک پیاده‌روی فضایی دیگر در ایستگاه انجام شده است. اگرچه آن پیاده‌روی توسط دو فضانورد روس و تحت نظارت آژانس فضایی روسیه، انجام شد.

چگونه این رویداد را تماشا کنیم؟

پوشش پیاده‌روی فضایی پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۴:۰۰ به وقت ایران) آغاز می‌شود، در حالی که خود پیاده‌روی در حدود ساعت ۸ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۳۰ به وقت ایران) آغاز خواهد شد.

این فرآیند حدود ۶ ساعت و نیم طول می‌کشد، کل پیاده‌روی فضایی در لحظه در تلویزیون ناسا، اپلیکیشن ناسا و وب‌سایت این آژانس پخش می‌شود.

دایسون را می‌توان با خطوط قرمز روی لباسش شناسایی کرد، در حالی که لباس فضایی دومینیک بدون علامت است.

دوربین‌های متعدد فضانوردان را در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی ردیابی می‌کنند و همچنین می‌توانید هنگام برقراری ارتباط فضانوردان با مأموریت کنترل بر روی زمین، صدای زنده آن را بشنوید. نظرات ناسا نیز ارائه خواهد شد تا بینندگان بتوانند به طور کامل فعالیت‌های مختلف انجام شده توسط دو فضانورد را درک کنند.

/ایسنا

برچسب ها: ناسا
ارسال نظرات
وبگردی