کد خبر: ۴۱۳۹۶
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

محققان موفق به کشف گونه‌های بیگانه در تاریک‌ترین اعماق اقیانوس شدند

پژوهشگران برای نخستین بار گونه‌های بیگانه‌ای را در عمق ۳ تا ۵۰۰۰ متری اقیانوس آرام کشف کردند که بسیار عجیب بوده و تاکنون نظیر آنها مشاهده نشده است.

به گزارش نبض فناوری، گونه‌های جدیدی پنهان در بستر دریا توسط محققان کشف شده که نشان می‌دهد زندگی پنهان زیر آب تا چه اندازه می‌تواند یک محیط بیگانه برای ما محسوب شود. دانشمندان در منطقه کلاریون از اقیانوس آرام در بخشی بین هاوایی و مکزیک حیواناتی را کشف کرده‌اند که پیش از این هرگز مانند آنها دیده نشده بود. این حیوانات در تاریکی دائمی و اعماق دریا زندگی بسیار متفاوتی دارند.

توماس دالگرن بوم شناس دریایی از دانشگاه گوتنبرگ سوئد در این مورد می‌گوید: پیش از این نواحی مورد نظر کمتر کاوش شده بود همچنین از بین هر ۱۰ حیوان موجود در این منطقه تنها یکی از آنها مورد بررسی علمی قرار گرفت. نمونه‌های کشف شده نیز یکی از معدود نمونه‌هایی هستند که پژوهشگران توانستند به عنوان گونه‌های جدید و اکوسیستم‌های کشف شده مانند روش‌های قرن هجدهم معرفی کنند.

در اعماق مشخصی از اقیانوس شرایط محیطی بسیار خشن بوده وزن آب باعث ایجاد فشارهای وحشتناک و خرد کننده خواهد شد. همچنین نور خورشید نمی‌تواند تا عمق زیاد به داخل آب نفوذ کرده و در نتیجه در آن مکان تاریکی مطلق وجود دارد. دمای آب در زیر عمق اقیانوس تنها چند درجه بالاتر از نقطه انجماد است. اگر چه انسان امکان ورود به این محیط را ندارد اما فناوری می‌تواند به جای انسان نفوذ کند. گروهی از پژوهشگران طی همکاری در یک ماموریت با مرکز اقیانوس نگاری بریتانیا توانستند با استفاده از یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور عمق ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ متری اقیانوس در منطقه کلاریون را بررسی کنند.

در این منطقه موجوداتی با زندگی عجیب یافت شدند که پیش از این هرگز مانند آنها دیده نشده بود. از موجودات کشف شده در این منطقه می‌توان به ستاره‌های دریایی، مرجان‌ها، شقایق دریایی، نوعی خوک دریایی به رنگ صورتی، سخت پوستی با بدن طویل همانند کرم، یک صافی خوار با شکل فنجان و نوعی اسفنج شیشه‌ای اشاره کرد.

منبع/تکنا

 

 

 

 

برچسب ها: اقیانوس آرام
ارسال نظرات
وبگردی