کد خبر: ۴۱۴۰۰
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰

تولید انبوه تراشه‌های دو نانومتری سامسونگ از سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود

سامسونگ قصد دارد نسل اول فرایند تولید تراشه‌های دو نانومتری خود با نام SF2 را از سال آینده آغاز کند. به گفته سامسونگ نسخه بهبود یافته این تراشه‌ها نیز قرار است در سال ۲۰۲۶ در مرحله تولید قرار بگیرد.

به گزارش «نبض فناوری»، طبق اعلام کسب و کار ریخته‌گری سامسونگ تراشه‌های دو و سه نانومتری این شرکت که به صورت اختصاصی برای تراشه‌های هوش مصنوعی و خودرو تولید می‌شوند در مرحله تولید قرار دارند. سامسونگ در نمایشگاه سالانه در کالیفرنیا اعلام کرد تولید انبوه تراشه‌های دو نانومتری برای گوشی‌های موبایل از سال آینده خواهد بود و قرار است تولید نسل اول این تراشه‌ها به نامSF2 از سال آینده باشد. نسخه بهبود یافته این تراشه‌ها با نام SF2P نیز در سال ۲۰۲۶ آماده می‌شود.

تولید انبوه تراشه‌های سه نانومتری سامسونگ در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز شده بود اما این شرکت از این تراشه‌ها تنها برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کرده بود. نسل دوم فرایند سنانومتری به نام SF3 نیز اکنون در مرحله تولید انبوه قرار دارد. این شرکت کره‌ای اطلاعاتی در مورد تراشه‌های احتمالی ساخته شده با فناوری مورد نظر منتشر نکرده‌ است. احتمال دارد اولین تراشه ساخته شده با فرایند SF3 همان اگزینوس w ۱۰۰۰ باشد که پیش از این در برخی گزارش‌ها به آن اشاره شده است.

سامسونگ قصد دارد اواخر امسال تولید انبوه نسل بعدی چیپ موبایل اگزینوس که در گلکسی اس ۲۵ مورد استفاده خواهد بود را آغاز کند. احتمال استفاده از فرایند SF3 برای این نسل نیز وجود دارد و ممکن است شاهد رونمایی از آن در سال آینده باشیم.

منبع/تکنا

برچسب ها: تراشه سامسونگ
ارسال نظرات
وبگردی