کد خبر: ۴۱۴۰۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۰

ایلان ماسک: ربات‌های اپتیموس می‌توانند تسلا را به یک شرکت 25 تریلیون دلاری تبدیل کنند

ایلان ماسک می‌گوید که ربات‌های اپتیموس یک روز خواهند توانست در خانه‌داری و حتی نگهداری از کودکان به شما کمک کنند.

در نشست سالانه ۲۰۲۴ سهامداران تسلا، مدیرعامل این شرکت یعنی «ایلان ماسک» ادعا کرد که ربات‌های انسان‌نمای اپتیموس می‌توانند ارزش بازار این شرکت را در آینده به ۲۵ تریلیون دلار برسانند. او همچنین می‌گوید که این ربات‌ها یک روز می‌توانند در خانه‌داری و حتی نگهداری از کودکان به شما کمک کنند.

به گزارش «نبض فناوری» براساس گزارش CNBC، ایلان ماسک گفته است که ربات‌های اپتیموس می‌توانند ارزش بازار این شرکت را در آینده به ۲۵ تریلیون دلار برسانند. به‌عبارتی این رقم عجیب بیش از نیمی از کل ارزش فعلی شرکت‌های S&P ۵۰۰ را تشکیل می‌دهد. ارزش کل S&P ۵۰۰ درحال‌حاضر حدوداً ۴۵.۵ تریلیون دلار است. همچنین درحال‌حاضر طبق شاخص S&P ۵۰۰ تسلا در جایگاه دهم شرکت‌های باارزش قرار دارد.

رسیدن به ارزش بازار ۲۵ تریلیون دلاری به این معنی است که ارزش تسلا حدود هشت برابر ارزش فعلی اپل خواهد بود. گفتنی است اکنون سازنده آیفون پس از مایکروسافت، دومین شرکت جهان از نظر ارزش بازار است.

ربات‌های اپتیموس

خوش‌بینی ایلان ماسک درباره آینده ربات‌های اپتیموس تسلا

ایلان ماسک در نشست سالانه سهامداران سال ۲۰۲۴ در تگزاس گفت تسلا نه‌تن‌ها «فصل جدیدی» را در زندگی خود آغاز می‌کند، بلکه در شرف نوشتن یک کتاب کاملاً جدید است. به‌نظر می‌رسد اپتیموس نیز یکی از شخصیت‌های اصلی این کتاب باشد.

در رویداد سهامداران، ایلان ماسک دقیقاً آنچه را که اپتیموس‌های امروزی می‌توانند انجام دهند، مشخص نکرد. اما او به آینده این ربات‌ها خوش‌بین است و گفت که این ربات‌ها روزی مانند R۲-D۲ و C-۳PO در فیلم‌های علمی-تخیلی «جنگ ستارگان» عمل خواهند کرد. ماسک گفته است که این ربات‌ها خواهند توانست برای شما آشپزی یا نظافت کنند یا حتی از فرزندان شما مراقبت کنند و به آن‌ها آموزش دهند.

ایلان ماسک همچنین پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۵ چند هزار ربات اپتیموس در تسلا کار خواهند کرد. درحال‌حاضر دو ربات در کارخانه فرمونت، کالیفرنیا تسلا کار می‌کنند. آن‌ها وظایف ساده‌ای مثل قراردادن باتری‌ها در جعبه را برعهده دارند.

/دیجیاتو

ارسال نظرات
وبگردی