کد خبر: ۴۱۴۳۸
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۰

یوتیوب امکان راستی‌آزمایی ویدیوها را برای کاربرانش فراهم می‌کند

بخش جدیدی تحت عنوان Viewers added a note برای ارائه‌ی یادداشت متناسب با ویدیو به‌صورت آزمایشی در یوتیوب قرار گرفته است.

به گزارش «نبض فناوری»، یوتیوب ویژگی افزودن «یادداشت‌های مفید» را به‌صورت آزمایشی به ویدیوها اضافه کرده است که نظرات کاربران را متناسب با لحظه‌ی خاصی از ویدئو ارائه می‌دهد.

یادداشت‌ها با اولویت بالاتری نسبت‌ به کامنت‌ها، بین عنوان ویدیو و نام کانال قرار می‌گیرند و به‌شکل کارت‌هایی با عنوان Viewers added a note ظاهر می‌شوند.

یوتیوب می‌گوید ویژگی یادداشت‌ها ابتدا در اپلیکیشن یوتیوب برای کاربران آمریکایی و فقط به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود. از طرفی، پیش‌بینی می‌کند که خطاهایی در این ویژگی ممکن است رخ دهند؛ مانند «یادداشت‌هایی که با محتوای ویدیو مطابقت ندارند یا اطلاعات غلطی را منعکس می‌کنند.»

یوتیوب از «تعداد محدودی از مشارکت‌کنندگان واجد شرایط» از طریق ارسال ایمیل یا اعلان داخل Creator Studio دعوت خواهد کرد که بخش یادداشت‌ها را در کانال خود فعال کنند و به این طرح بازخورد بدهند. یوتیوب بدین وسیله خواهد توانست ویژگی یادداشت‌ها را پیش از انتشار عمومی آن، آزمایش و عیب‌یابی کند.

یادداشت‌ها می‌توانند حاوی زمان و لینک‌ باشند و با زدن روی آن‌ها، به‌صورت گسترده‌تر نمایش داده شوند. یوتیوب در دوره‌ی آزمایش از ارزیابان برای امتیازدهی به مفیدبودن یادداشت‌ها استفاده می‌کند.

ارزیابان مورد نظر یوتیوب همان افرادی هستند که بازخوردها را در مورد نتایج جست‌وجو و پیشنهادهای یوتیوب ارائه می‌دهند. در ادامه‌ی مدت آزمایشی، خود مشارکت‌کنندگان نیز می‌توانند یادداشت‌ها را ارزیابی کنند.

چنانچه مفید بودن بخش یادداشت‌ها برای یوتیوب ثابت شود، ویژگی مورد بحث در طی ماه‌های آینده به‌طور گسترده در زیر همه‌ی ویدیوها قرار خواهد گرفت. در این حالت «از افراد خواسته می‌شود که یادداشت‌ها را در سه دسته‌ی مفید، کمی مفید یا غیرمفید قرار بدهند و علت آن را بگویند؛ به‌عنوان مثال اینکه از منابع با کیفیت بالا استفاده کرده یا به‌طور صریح و بی‌طرف نوشته شده است.»

یوتیوب در مورد الگوریتم شناسایی «یادداشت مفید» می‌گوید: «اگر تعداد زیادی از کاربرانی که در گذشته بازخوردهای متفاوتی به یادداشت‌ها داده بودند، اکنون یک یادداشت را مفید ارزیابی کنند، سامانه‌ی ما احتمالاً آن یادداشت را زیر ویدیو نشان می‌دهد. این سامانه‌ بر اساس یادداشت‌های فراوانی که در موضوعات مختلف نوشته و رتبه‌بندی خواهند شد، به‌مرور زمان پیشرفته‌تر می‌شود.»

منبع/زومیت

برچسب ها: یوتیوب
ارسال نظرات
وبگردی