کد خبر: ۴۱۴۵۹
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۰

اولین بررسی‌ها از لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون ایکس منتشر شد؛ ضعف در اجرای بازی‌ها

طبق این بررسی‌ها، به نظر می‌رسد تمرکز اصلی پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس، بازی‌های ویدیویی نیست.

به گزارش «نبض فناوری»، اولین بررسی‌ها از لپ‌تا‌پ‌های مجهز به تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس منتشر شده است. در ادامه به برخی از این بررسی‌ها اشاره می‌کنیم. در بیشتر آن‌ها به ضعف این پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم در اجرای بازی‌های ویدیویی اشاره شده است.

لپ‌تاپ‌های کوپایلوت پلاس وارد بازار شده‌اند و از جدیدترین پردازنده‌های سری اسنپدراگون ایکس مجهز به هسته‌های Oryon بهره می‌برند. سریع‌ترین تراشه فعلی این سری، با نام Snapdragon X Elite X1E-84-100، دارای 12 هسته و تقویت‌کننده حداکثر 4.3 گیگاهرتزی است.

پس از عرضه این لپ‌تاپ‌ها، اولین بررسی عملکرد آن‌ها نیز منتشر شده است. وب‌سایت Notebookcheck در بررسی لپ‌تاپ ایسوس Vivobook S 15 OLED اشاره می‌کند که پردازنده اسنپدراگون ایکس Elite X1E-78-100 در بازی‌ها عملکرد چندان رضایت‌بخشی ندارد.

مشکل در اجرای بازی‌ها با اسنپدراگون ایکس

به گفته این نشریه، تعداد زیادی از بازی‌ها یا اجرا نمی‌شوند یا پس از اجرا با مشکل مواجه می‌شوند. همچنین در برخی بازی‌ها ظاهراً نمی‌توان وضوح را مطابق با نمایشگر لپ‌تاپ تنظیم کرد.

علاوه‌براین، بازی‌هایی که اجرا می‌شوند، با افت شدید فریم‌ریت مواجه‌اند؛ برای مثال هنگام استفاده از نهایت تنظیمات گرافیکی، بازی The Witcher 3 با نرخ 19 فریم‌برثانیه و بازی GTA V با نرخ 20.4 فریم‌بر‌ثانیه اجرا می‌شود.

درمجموع، این نشریه امتیاز کلی 39.8 را به پردازنده اسنپدراگون ایکس Elite X1E-78-100 داده است.

کانال‌های یوتوبی، ازجمله Dave2D ،TechTablets و Matthew Moniz نیز بررسی‌هایشان را منتشر کرده‌اند که تمام آن‌ها به عملکرد نه‌چندان خوب پردازنده کوالکام هنگام تجربه بازی‌ها اشاره می‌کنند.

باوجوداین، عملکرد این پردازنده در زمینه بهره‌وری یکی از مهم‌ترین مزایای اسنپدراگون ایکس نامیده شده است. این سری می‌تواند حتی زمانی که از باتری لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، عملکرد پردازشی تقریباً کاملی ارائه کند.

منبع/دیجیاتو

ارسال نظرات
وبگردی