کد خبر: ۴۱۴۶۰
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۰

درباره دستگاه بی‌سیم مرموز گوگل!

این دستگاه برای اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در سال 2015 دیده شد و برنامه‌های نوآورانه بعدی در برنامه توسعه دهندگان گوگل با همکاری دانشگاه‌ها و توسعه دهندگان در سراسر جهان دیده شد.

یک "دستگاه بی‌سیم" مرموز از گوگل در یکی از اسناد کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) ظاهر شد و چندین گزارش مطبوعاتی نشان می‌دهد که فناوری رادار "Soli" گوگل برای کاربردهای جدید آماده است.

به گزارش «نبض فناوری»، بیشتر موارد موجود در این سند شامل نتایج آزمایش و اسناد مربوط به اتصالات بی‌سیم مختلف دستگاه است با یک صفحه در پایه آن که کنجکاوی افرادی را که در تلاش برای کشف آن هستند افزایش می‌دهد.

رادار Soli یک محصول موج میلی متری 60 گیگاهرتز است که به طور مشترک توسط گوگل و Infineon Technologies توسعه یافته است.

گوگل پردازش سیگنال و نرم‌افزار را انجام می‌دهد، در حالی که Infineon تراشه‌های داخلی دستگاه را ارائه می‌دهد.

این دستگاه برای اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در سال 2015 دیده شد و برنامه‌های نوآورانه بعدی در برنامه توسعه دهندگان گوگل با همکاری دانشگاه‌ها و توسعه دهندگان در سراسر جهان دیده شد.

در مورد نسل دوم - که در سال 2018 منتشر شد - در واحد تشخیص حرکت تلفن Pixel 4 از گوگل و در واحد نظارت بر خواب در دستگاه Nest Hub کاربرد عملی پیدا کرد.

بر اساس اسناد، این دستگاه مرموز گوگل تنها از باندهای فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و 60 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که نشان دهنده موارد استفاده خاص برای دستگاه است که به قابلیت‌های گسترده‌تر باند 5 گیگاهرتز نیاز ندارد و احتمالا نیاز به باتری هم ندارد.

این سند، اطلاعات کافی در مورد دستگاه ارائه نمی‌دهد، اما رایج‌ترین تئوری این است که دستگاه مرموز نسخه جدیدی از ترموستات هوشمند Nest خواهد بود. نسخه فعلی ترموستات - که در سال 2020 منتشر شد - از 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. باندهای فرکانس 60 گیگاهرتز و از رادار "Soli" برای تشخیص میزان نزدیکی کاربر استفاده می‌کند که باعث می‌شود صفحه نمایش به طور خودکار روشن شود.

وجود صفحه پایه نیز برای طراحی ترموستات دیواری یا قفسه‌ای مناسب است و نبود باتری به این معنی است که دستگاه به منبع تغذیه مداوم نیاز دارد که با ترموستات‌ها سازگار است.

منبع/ایتنا

برچسب ها: گوگل
ارسال نظرات
وبگردی