کد خبر: ۴۱۵۴۴
|
۰۸ تير ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۷
مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

زارع‌پور: ارتباطات تقریباً ۱۰۰ درصدی در شعب اخذ رأی برقرار است

وزیر ارتباطات گفت: از ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه اخذ رای تا حوالی ساعت ۹ صبح، بیش از ۹۹.۹۹ درصد شعبه‌ها متصل شدند و پوشش ارتباطی داشتند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»  عیسی زارع‌پور امروز ۸ تیرماه ۱۴۰۳ در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور و پس از مشارکت در انتخابات، طی سخنانی اظهار کرد: در این دوره هم مهر از شناسنامه حذف شده است و رای‌گیری با شناسنامه یا کارت ملی امکان پذیر است. یعنی باید مثل انتخابات مجلس، زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور کاملاً آماده باشد.

وی افزود: وضعیت پوشش و کیفیت ارتباطات مهم است و اعلام می‌کنم با همکاری خوب بین ما و وزارت کشور و دیگر نهادهایی که در بخش‌های گوناگون به ما کمک کردند، وضعیت ارتباطات بسیار خوب و بسیار بهتر از دور اول و دوم انتخابات مجلس دوازدهم است.

وزیر ارتباطات یادآور شد: از ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای تا ساعت ۹ و ۱۴ دقیقه، تعداد ۵۸ هزار و ۶۰۰ شعبه یعنی بیش از ۹۹.۹۹ درصد شعبه‌ها متصل شدند و پوشش ارتباطی داشتند. چند ۱۰ شعبه باقیمانده هم احتمالاً شعب سیار هستند که در مسیر حرکت به نقاطی هستند که باید اخذ رأی کنند و پیش‌بینی ما این است که آن‌ها هم متصل می‌شوند.

زارع‌پور تاکید کرد: آمار تقریبا ۱۰۰ درصدی پوشش ارتباطی در شعبه‌ها یک افتخار برای ارتباطات کشور است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پایش خطوط فیبر نوری در کشور را داشتیم، گفت: همکاران من فیبر نوری را کنترل کردند تا اخلالی در روند ارتباطات پیش نیاید.

زارع‌پور گفت: بیش از ۴۰۰ تیم پایش، ۷۰۰ هزار کیلومتر با شکل زمینی و هوایی را بررسی کردند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ مورد خرابکاری عمدی داشتیم که خطوط فیبرنوری را قطع کردند و در برخی از خرابکاری‌ها، زمین تا دو متر هم حفر شده بود و اقدام به این خرابکاری صبح امروز انجام شده بود که تیم‌های اتصال بلافاصله ارتباطات را برقرار کردند.  

وی یادآور شد: بیش از ۹۹.۵ درصد استعلام‌ها برخط بوده و نشان می‌دهد شبکه ارتباطی کاملا پایدار است. بیش از ۷۰۰ هزار کیلومتر پایش و کنترل خطوط فیبر نوری داشتیم ‌که با خرابکاری عمدی مشکلی برای کشور به وجود نیاید و ۴۰۰ تیم فیبر نوری در سراسر کشور هم آماده‌باش هستند و نیز ۴۰۰ تیم پایش به شکل زمینی و هوایی پهپادی، پایش خطوط فیبر را انجام می‌دهند.

زارع‌پور اعلام کرد: تا ساعت ۹:۱۴ از مجموع ۱ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۲۳ استعلام برخط صورت گرفته یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۳۸ استعلام به شکل برخط انجام شده است که آمار بیش از ۹۹.۵ درصدی است و نشان از پایداری کامل شبکه ارتباطاتی کشور است.

وی ادامه داد: ۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار، یعنی بیش از ۹۷ هزار جمعیت روستایی (۹۸درصد) کشور به شبکه پایدار متصل هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تلاش‌های نهادها و گروه‌های مخلتف یک قدم به رأی‌گیری برخط نزدیک شدیم و در صورت قانون شدن، می‌توانیم آن را اجرا کنیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگين، رشد درآمد ۱۰۳ درصدی شرکت توسن از عملکرد خرداد
وبگردی