کد خبر: ۴۱۵۶۸
|
۱۰ تير ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰

پشتیبانی اپل از باتری‌ها و صفحه نمایش‌های شخص ثالث برای آیفون

اپل رویکرد بازنگری شده خود را برای تعمیرپذیری و طول عمر دستگاه توسعه داده است.

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد قابلیت تعمیر و طول عمر آیفون‌ها را بهبود ببخشد. این غول فناوری تایید کرده است که پشتیبانی از باتری‌ها و نمایشگرهای شخص ثالث را برای آیفون‌ها تا پایان سال جاری اضافه خواهد کرد.

 به گزارش «نبض فناوری»، این شرکت می‌گوید که تا پایان سال 2024، آیفون بهتر از نمایشگرها و باتری‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند. برای مثال، اپل می‌گوید که ویژگی‌های آن، مانند «True Tone» حتی با نمایشگرهای شخص ثالث نیز کار می‌کند.

سلامت باتری
در حال حاضر، معیارهای سلامت باتری مانند حداکثر ظرفیت و تعداد چرخه به مصرف‌کنندگانی که دستگاه‌هایشان دارای باتری‌های شخص ثالث هستند ارائه نمی‌شود.

این امر به این دلیل است که صحت این معیارها توسط اپل قابل تأیید نیست. تجزیه و تحلیل داخلی این شرکت نشان داد که برخی از باتری‌های شخص ثالث که نو و‌ آکبند فروخته می‌شوند در واقع استفاده می‌شوند، اما معیارهای سلامت باتری طوری دستکاری شده‌اند که مصرف کنندگان تصور میکنند که این باتری‌ها نو هستند.

اپل در چالشی برای بهبود پشتیبانی از باتری‌های شخص ثالث، از اواخر سال 2024، معیارهای سلامت باتری را با این اخطار نشان می‌دهد که نمی‌تواند اطلاعات ارائه شده را تأیید کند.

قابلیت تعمیر جدید
خدمات تغییر باتری نیز تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

با این تغییر، اپل از سال 2019 که شروع به قفل کردن باتری‌های آیفون کرد تا کاربران به باتری‌های خارجی گوشی‌ها وابسته نشوند، مسیر طولانی را طی کرده است.

اگر آنها این کار را انجام دهند، اپل یک پیام هشدار قرار داده است که در تنظیمات دستگاه ظاهر می‌شود و به کاربران اطلاع می‌دهد که باتری یک "قطعه ناشناخته" است.

انتظار می‌رود این به‌روزرسانی‌ها با انتشار iOS 18 در اواخر سال جاری ارائه شوند، اما اپل جزئیات خاصی در مورد زمان‌بندی ارائه نکرده است.

عمر آیفون خود را افزایش دهید
اپل ادعا می‌کند محصولات خود را طوری طراحی می‌کند که با استفاده از قطعات قدرتمند و آزمایش‌های دقیق دوام بیاورند. تاکید می‌کند که تضمین می‌کند که محصولات بدون به خطر انداختن ایمنی، امنیت یا حریم خصوصی به راحتی تعمیر شوند.

این شامل گسترش خدمات تعمیر و در دسترس قرار دادن قطعات یدکی برای مدت طولانی‌تر است.

همه اینها باعث می‌شود محصولات اپل، به ویژه آیفون‌ها، ارزش خود را برای مدت طولانی‌تری نسبت به محصولات رقبا حفظ کنند.

برای مثال، آیفون‌ها حداقل 40 درصد ارزش بیشتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارند.

همچنین نشان داد که محصولات خود را تحت آزمایش‌های قابلیت اطمینان دقیق قرار می‌دهد تا از توانایی آن‌ها در تحمل شرایط مختلف اطمینان حاصل کند، و این شامل قرار گرفتن در معرض مایعات، مواد شیمیایی و تنش‌های ساختاری است.

این تست‌ها بخشی از هر مرحله از توسعه محصول برای اطمینان از دوام محصولات هستند.

علاوه بر این، اپل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی‌مدت از جمله وصله‌های امنیتی را برای دستگاه‌های خود ارائه می‌کند. به عنوان مثال، iOS 17 از دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند آنهایی که در سال 2018 منتشر شده‌اند، پشتیبانی می‌کند.

این پشتیبانی باعث می‌شود که فناوری‌های قدیمی‌تر برای سال‌ها کار کنند و ایمن باشند.

منبع/ایتنا

برچسب ها: اپل باتری
ارسال نظرات
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری رایتل و شستا؛ تفاهم‌نامه «هوشمندسازی صنایع» چه اهدافی را دنبال می‌کند
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگين، رشد درآمد ۱۰۳ درصدی شرکت توسن از عملکرد خرداد
وبگردی