کد خبر: ۴۱۵۹۱
|
۱۲ تير ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۰

آمادگی اپل برای تولید ۱۰۰ میلیون تراشه که در آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس استفاده می‌شوند

طبق اطلاعات منتشر شده اپل امید زیادی به فروش آیفون‌های نسل بعدی داشته و از هم اکنون برای تولید ۱۰۰ میلیون تراشه که در این آیفون‌ها به کار می‌رود خود را آماده می‌کند.

 به گزارش «نبض فناوری»، احتمالاً سری جدید آیفون‌ها در سپتامبر امسال عرضه خواهد شد. از تغییرات در این نسل جدید آیفون‌ها می‌توان به تغییر اندازه نمایشگر، نوع دوربین و دیگر ارتقا‌های سخت‌افزاری و اضافه شدن ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد اشاره کرد. البته اپل اینتلیجنس نقش مهمی در آیفون ۱۶ ایفا می‌کند. این ویژگی می‌تواند تقاضا برای این گوشی‌ها را در آینده به شدت افزایش دهد. گزارش اخیر نشان می‌دهد اپل قصد دارد ۱۰۰ میلیون تراشه A18 را به شکلی انبوه تولید کند تا در نهایت باعث افزایش قدرت تامین گوشی‌ها شود.

طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته توسط تحلیلگران برجسته از قبیل مینگ چیکو با وجود عدم ویژگی‌های قانع کننده در آیفون ۱۶ فروش این گوشی ممکن است دچار کاهش شود. از طرفی گزارش‌های مربوط به فروش تخمینی اپل نشان می‌دهد احتمالاً گوشی‌های این شرکت در سال آینده بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون دستگاه به فروش می‌رود. به همین دلیل این شرکت باید در زمینه ساخت تراشه حدود ۱۰۰ میلیون تراشه سری A18 تولید کند.

تراشه A18 Pro قرار است در مدل‌های پرو و پرومکس و مدل‌های رده بالای این شرکت مورد استفاده باشد. تراشه M4 که قرار است در جدیدترین مدل‌های آیپد پرو ۱۱ و ۱۳ اینچی استفاده شود با استفاده از فرایند ۳ نانومتری TSMC ساخته شده و نسبت به نسل قبلی بازدهی انرژی و عملکرد بهتر داشته باشد. به نظر می‌رسد تنها نیاز آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس برای افزایش قدرت کمبود رم آن است. با این گزارش‌ها هر چهار مدل دارای ۸ گیگابایت رم بوده و برای اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی به طور کامل این مقدار رم کافی نخواهد بود.

منبع/تکنا

برچسب ها: اپل
ارسال نظرات
وبگردی