کد خبر: ۴۱۵۹۲
|
۱۲ تير ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۳

انعقاد بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه هوشمندسازی صنایع ملی بین شرکت‌های تابعه شستا

تفاهم‌نامه "هوشمندسازی صنایع" در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای جایگاه ایران در زمینه هوش مصنوعی و سیاست‌های دولت سیزدهم با تکیه بر جهش اقتصاد رقومی و سیاست‌های مندرج بر برنامه‌ هفتم توسعه، بهره‌مندی از ظرفیت‌های هوشمندسازی، هوش مصنوعی صنعتی، گسترش خدمات ارتباطی و تحول دیجیتال در هلدینگ‌های شستا و افزایش بهره‌وری و شفافیت عملکرد شرکت‌های تابعه شستا، به اجرا درآمد.

انعقاد بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه هوشمندسازی صنایع ملی بین شرکت‌های تابعه شستا

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»، آئین امضای بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه همکاری "هوشمندسازی صنایع" بین شرکت خدمات ارتباطی رایتل و هلدینگ‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با حضور مدیرعامل شستا عارف نوروزی، مدیرعامل رایتل حسین ملازاده و مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه شستا ۱۲ تیرماه هم‌زمان با روز پایانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در این رویداد معتبر، برگزار شد. این تفاهم‌نامه با هدف تامین سامانه‌های هوشمند مدیریت انرژی و آب، پیاده‌سازی سامانه‌های پایش و مدیریت نیروگاه‌های تجدیدپذیر، پیاده‌سازی سامانه‌های مدیریت و پایش تصفیه آب، بین شرکت خدمات ارتباطی رایتل و هلدینگ‌های تابعه شستا منعقد شد. 

تفاهم‌نامه "هوشمندسازی صنایع" در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای جایگاه ایران در زمینه هوش مصنوعی و سیاست‌های دولت سیزدهم با تکیه بر جهش اقتصاد رقومی و سیاست‌های مندرج بر برنامه‌ هفتم توسعه، بهره‌مندی از ظرفیت‌های هوشمندسازی، هوش مصنوعی صنعتی، گسترش خدمات ارتباطی و تحول دیجیتال در هلدینگ‌های شستا و افزایش بهره‌وری و شفافیت عملکرد شرکت‌های تابعه شستا، به اجرا درآمد.
 

بر مبنای این تفاهم‌نامه ارائه خدمات هوشمندسازی و ارتباطی به شرکت‌های توسعه انرژی تامین، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو)، گروه مالی صبا تامین، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، سرمایه‌گذاری صدر تامین، گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین، کشت و دام و صنایع لبنی تامین، گروه صنعتی بارز، سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، شرکت سیمان فارس و خوزستان و افق تامین انرژی سبز، توسط شرکت رایتل به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه کشور، انجام خواهد شد.

در این نشست حسین ملازاده، مدیرعامل رایتل، گفت این تفاهم‌نامه امروز بعد از قریب به یک سال تلاش امضا می‌شود و قدم اول برای یک قرار گرفتن در یک مسیر پرفایده است. او در ادامه به دستاوردهای رایتل در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت:

در یک سال گذشته رایتل سرعت اینترنت خود را دو برابر کرده و طبق تأیید سازمان تنظیم مقررات رایتل در حال حاضر، سریع‌ترین اینترت را در میان اپراتورهای همراه کشور دارد. طبق آمارهای سامانه نت‌سنح پلاس، سرعت اینترنت رایتل ۱۰ مگابیت بر ثانیه از همراه اول، که دومین اپراتور پرسرعت است، سریع‌تر است.

به گفته وی، این شرکت در این نمایشگاه از بازارگاه خود رونمایی کرده است تا ظرفیت توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی در آن به کمک سایر صنایع بیاید که بتوانند در این بازارگاه کسب درآمد کنند. ملازاده همچنین می‌گوید رایتل در یک سال اخیر برای افزایش سود نیز گام‌های مؤثری برداشته شده است.

ملازاده در خصوص مشارکت با شستا در راستای هوشمندسازی صنایع تصریح کرد: اپراتورها تا امروز بیشتر در لایه اول توسعه اقتصاد دیجیتال یعنی فراهم کردن زیرساخت‌ها فعالیت کرده‌اند اما در حال حاضر برای بقا در حوزه فناوری نیازمند توسعه فعالیت‌های خودشان هستند. بحث هوشمندسازی و کاربرد اینترنت و تحول دیجیتال در سایر صنایع یکی از حوزه‌هایی است که اپراتورها به آن ورود پیدا می‌کنند. رایتل از این به بعد در لایه‌ی سوم یعنی اینترنت پلاس حضور جدی خواهد داشت. حضور در این صنعت می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری صنایع و رشد درآمد بنگاه‌های اقتصادی و هلدینگ‌ها شود.

عارف نوروزی، مدیرعامل شستا، نیز در ادامه این نشست بهره‌گیری از تحول دیجیتال برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور را هدف از همکاری با رایتل در حوزه هوشمندسازی صنایع اعلام کرد و گفت: با این مأموریت مهم و اساسی در تلاش هستیم اقدامی کنیم تا شاهد توسعه نهضت نرم‌افزاری در کشور باشیم و در ایجاد دولت الکترونیک گام بلندی را برداریم. تحول دیجیتال می‌تواند نقش مؤثری در بهبود وضعیت اقتصاد کشور فراهم کند؛ افزایش کیفیت، کاهش هزینه، افزایش سودآوری و رشد بهره‌وری و در نهایت، جهش تولید با ورود به این حوزه تحقق پیدا خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل شستا، تحول دیجیتال و هوش مصنوعی فرصت‌های عمیق و گسترده پیش روی ما فراهم می‌کند تا زمینه برداشتن این گام بلند در عرصه اقتصاد دیجیتال فراهم شود.
وی در ادامه به ویژگی‌های مثبت اپراتور رایتل اشاره کرده و توضیح داد: «رایتل با ساختار منعطف و چابک خود و برخورداری از نیروهای نخبه‌ توان انجام این مأموریت در همکاری با هلدینگ‌های تخصصی شستا را خواهد داشت و کمک اساسی به صنعت برای افزایش بهره‌وری خواهد کرد.»

به کمک هوشمندسازی درآمدهای شرکت شستا به هزار همت خواهد رسید

به گفته نوروزی، افزایش شفافیت، افزایش بهره‌وری، افزایش کیفیت، افزایش دقت، افزایش سرعت و افزایش سودآوری نتیجه قطعی و حتمی کوشش و تلاش در راستای روی آوردن به تحول دیجیتال خواهد بود و فصل جدیدی در عرصه هوشمندسازی در کشور را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شستا در ادامه اضافه کرد: «ما در هیئت‌مدیره اجازه هیچ ظرفیت خالی‌ای برای تولید را نمی‌دهیم. در بسیاری از بخش‌ها بیش از ظرفیت اسمی در حال تولید هستیم و نتیجه این شده است که در سال گذشته به ۱۰۰ درصد افزایش درآمد، ۶۰ درصد افزایش تولید و ۱۵۰ درصد افزایش سود دست پیدا کرده‌ایم. برای سال ۱۴۰۳ هم ۱۵۰ درصد افزایش سود و ۲۴۵ درصد رشد سرمایه‌گذاری را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

نوروزی معتقد است تحقق پروژه هوشمندسازی ذیل توافق‌نامه امضاشده با رایتل می‌تواند میزان سود و درآمد را چند برابر کند: مهم‌ترین پشتوانه ما همین موضوع هوشمندسازی خواهد بود که اگر تحقق پیدا کند سال آینده حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی‌شده به هزار میلیارد تومان درآمد خواهد رسید و سود برای بازنشستگان عزیز هم به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ارسال نظرات
وبگردی