کد خبر: ۴۱۵۹۵
|
۱۲ تير ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۰

چت بات بومی که هزینه‌های مصرفی را کاهش می‌دهد

مدیر پروژه چت بات ، با بیان اینکه چت بات بومی برای اولین بار در کشور طراحی و اجرا می‌شود، گفت: این پروژه با به‌کارگیری هوش مصنوعی در سامانه ربات هوشمند، بدنبال پاسخگویی به مشترکین در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه است.

فاطمه رجبی مدیر پروژه چات بات در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه به تازگی اقدام به توسعه چت بات برای خدمات مشتریان همراه اول کرده ایم، گفت: این پروژه با به‌کارگیری هوش مصنوعی در سامانه ربات هوشمند، بدنبال پاسخگویی به مشترکین در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه است. در طراحی این سامانه از اطلاعات دانشی همراه اول که در سایت شرکت، اسناد تجاری، سامانه‌ی دانشی مرکز تماس، بلاگ و ... وجود دارد، بهره گرفته شده است.

وی به کاربرد این سامانه اشاره کرد و گفت: اگر مشتریان با شماره تلفن ۹۹۹۰ تماس بگیرند تیم ما افراد را به چت بات متصل کرده و آن‌ها راهنمایی‌های لازم را در اختیار مشتریان قرار خواهند داد. برای توسعه چت بات شرکت همراه پروژه مدل زبانی را اختصاص داده است به زبان ساده این مدل زبانی همانند چت جی بی تی است که مدل پایه آن در شبکه توسعه داده شده است.

وی افزد: ساختار و طراحی آن تماما در بدنه خود شرکت انجام شده او بعد از آن روی یک سخت افزار سرویس تعبیه شده و هم اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است. 

رجبی تأکید کرد: پروژه چت‌بات یک موتور هوشمند تعاملی است که دارای کاربرد اطلاع‌رسانی، مالی، کسب‌وکار و کنترلی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان همراه اول و انجام خدمات مالی و کنترلی برای آن‌ها است و به منظور بهبود عملیات پاسخگویی خدمات مشتریان تعریف شده است. از این سرویس در کانال‌هایی مانند وب‌سایت همراه اول، همراه من، پیامک و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه برای اولین بار در کشور طراحی و اجرا می‌شود، افزود: هدف از این پروژه تولید یک چت‌بات در کانال‌های مختلف MCI برای کاربرد‌های متنوع و پاسخ به سوالات آن‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت MCI است. بدین ترتیب بهبود تجربه مشتری با استفاده از افزایش راندمان عملیات پاسخگویی حاصل می‌شود. این پروژه سرعت پاسخگویی را افزایش و تعداد تماس‌ها با اپراتور را کاهش می‌دهد. همچنین این سامانه در آینده توسعه پیدا می‌کند به گونه‌ای که طی یکی دوماه آینده چت بات به صورت کاملا شخصی جواب مشتریان را خواهد داد. همچنین به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد که چطوری از آن استفاده کنند. 

وی خاطرنشان کرد: ما چنین نسخه‌ای را برای اپلیکیشن باانرژی ارائه دادیم که طی چند هفته آینده پیامک آن به مشتریان همراه اول دریافت فرستاده خواهد شد تا با ارائه پیشنهادات مصرف برق خودشان را کاهش دهند.

ارسال نظرات
وبگردی