چگونه با پنل اس ام اس تبلیغاتی کمپین های موفق بسازیم؟

اگر بهدنبال برگزاری یک کمپین تبلیغاتی موفق برای خدمات و محصولات خود هستید، از ظرفیتهای بالقوه تلفنهای همراه غافل نشوید. طبق آمار، هر فرد به صورت متوسط روزانه، 5 ساعت یا بیشتر با تلفن همراه خود سرگرم است و این نشان میدهد که چه پتانسیل عظیمی برای بازاریابی پیامکی در اختیار شما قرار دارد. جالب است بدانید که نرخ باز شدن پیامها در برخی کمپینهای پیامکی موفق به 98% میرسد و این رقمی است که هیچ کارفرمای باهوشی بیتفاوت از کنار آن عبور نمیکند!
اما ارسال اس ام اس انبوه از طریق یک پنل پیامکی معتبر به تنهایی کافی نیست و برای رشد تجارت، نیاز به کمپینهای تبلیغاتی خوشساخت داریم. کمپینهایی که بتوانند ضمن برقراری ارتباط با مشتریان جدید، باعث افزایش وفاداری مشتریان قبلی و افزایش نرخ فروش شوند. البته این کار هم فوت و فنهای خاص خود را دارد و با یک برنامهریزی حسابشده، فرصتهای تبلیغاتی فراوانی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این مورد به ایدههای زیر توجه کنید:
چند ایده ناب برای تأثیرگذاری بیشتر اس ام اس های تبلیغاتی در کمپین های تبلیغاتی
آیا میدانید که طبق نظرسنجیها، 82% از کاربران تلفن همراه اظهار کردهاند که هر پیامکی را باز میکنند؟ در چنین شرایطی، یک عملکرد هوشمندانه در بازاریابی پیامکی بهخوبی خودنمایی میکند. کافی است با دادههای برنامهریزی شده و جهتدار، از این بستر مقرونبهصرفه با قیمت پنل پیامکی مناسب، نهایت استفاده را ببرید و پیام مورد نظر خود را به مخاطبان هدف برسانید. استفاده از ایدههای زیر در این مورد، راهگشا خواهد بود و یک کمپین تبلیغاتی موفق را برایتان رقم میزند:
1.القای حس مهم بودن به مشتریان با اطلاع رسانی به موقع
همیشه مشتریان خود را در جریان مهمترین و بهترین پیشنهادها و محصولات شرکت قرار دهید. زمانهای طلایی برای این اطلاعرسانی را فراموش نکنید و ضمن درج یک متن تبلیغاتی کوتاه و تأثیرگذار، قیمت محصول را هم برای جذب مشتریان ذکر کنید. این روش، باعث ایجاد حس رضایت و خوشحالی مشتری خواهد شد و احساس مهم بودن، به افزایش وفاداری مشتریان میانجامد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که نباید مسیر ارتباطی خود را قطع کنید و لازم است با درج یک لینک یا پیوند، راهی برای ورود به وب سایت خود در نظر بگیرید.
2.اطلاع رسانی درباره اقدامات خاص
این اقدامات میتواند با توجه به نوع فعالیت شما، تعریف گستردهای داشته باشد. برای مثال میتوانید تاریخ آخرین خرید مشتری را به اطلاع او برسانید یا او را در جریان آمادهسازی یا ارسال سفارش غذای خود قرار دهید. لازم است برای این کار، پیامهای اس ام اس خودکار را برای اطلاعرسانی اقدامات خاص مشتری تقویت کنید. باید بدانید که ارسال این نوع پیامهای اعلان، تأثیر عجیبی در جذب و حفظ مشتریان دارند و با ایجاد تعاملی دوسویه، باعث افزایش درک مشتریان از شرایط و محدودیتهای شغلی شما میشوند.
3.ایجاد یادآوری پیامکی
اگر شرکتی خدماتمحور دارید؛ برای مثال اگر صاحب رستوران هستید و یا به کار وکالت یا ارائه خدمات مشاوره مشغولید، باید بدانید که موضوعاتی مثل قرار ملاقات یا تاریخ رزرو باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد. بنابراین با یادآوریهای پیامکی، نرخ جلب توجه را بالا ببرید تا بتوانید به نرخ تبدیل قرارملاقاتهای بیشتری برسید. جالب است بدانید که این یادآوریها و تکرارها برای قرار ملاقات یا رزروهای آینده، نرخ عدم دیده شدن خدمات شما را تا 23% کاهش خواهد داد!
4.حفظ خلاقیت
اگر به دنبال یک کمپین تبلیغاتی موفق و جذب مخاطبان بیشتر هستید، چاشنی خلاقیت را از قلم نیندازید.
شما به اندازه متنی با 160 کاراکتر فرصت دارید که پیام تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان برسانید و در ایده آل ترین شکل آنها را تبدیل به مشتریانی دائمی و وفادار کنید. برای این منظور، چند ایده خلاقانه را با هم مرور میکنیم:
*جلب اعتماد مشتریان با راهنمایی های آموزنده
شما میتوانید با ارسال پیامکهای آموزنده و مفید دورهای درباره کسب و کار خود، تبدیل به یک مربی قابل اعتماد و یک منبع اطلاعاتی سودمند برای مشتریان خود شوید. این کار؛ بخصوص درباره صنایع و کسب و کارهایی که جای خالی اطلاعات در آنها حس میشود، بسیار مفید است. برای مثال، اگر صاحب یک سالن آرایشی هستید، در بازههای زمانی مشخص، نکات مربوط به استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست و مو را در دستور کار خود قرار داده و آنها را در قالب پیامکهای کوتاه برای مشتریان خود ارسال کنید.
*ایجاد سرگرمی برای مخاطبان
ببینید چه موضوعی در ارتباط با محصولات یا برند شما برای مخاطبان چالشبرانگیزتر است؟ درباره این موضوع، سوالی خلاقانه، کوتاه و تأثیرگذار طراحی کرده و برای تعداد محدودی که زودتر پاسخ صحیح ارائه دهند، یک تخفیف ویژه یا یک امکان منحصربهفرد در نظر بگیرید. اگر در شیوه برقراری ارتباط و طراحی سوال درست عمل کرده باشید، احتمالا استقبال و بازخورد مخاطبان، شما را شگفتزده خواهد کرد و تجربه نشان میدهد که بسیاری از مخاطبان از تکرار چنین تجربه شیرینی استقبال میکنند.
5.ارزیابی بازخورد مخاطبان
گاهی پیش میآید که یک کمپین تبلیغاتی پیامکی، نتایج دلخواه را به همراه ندارد. در چنین شرایطی بلافاصله عملکرد خود را ارزیابی کرده و استراتژی خود را تغییر دهید. شاید چاره کار، تغییری کوچک در متن پیامک یا زمانبندی ارسال باشد. بااینحال، لازم است که بازخورد مخاطبان را به طور منظم مورد ارزیابی قرار دهید تا به مرزهای دلخواه برسید. در این بین، روشهای مختلف برای کمپینهای تبلیغاتی پیامکی را امتحان کرده و با توجه به بازخوردهای مخاطبان، بهترین روشها را برگزینید.
6.رعایت تکنیک های مربوط به متن پیامک
لحن پیامک خود را متناسب با نوع کسب و کار و مخاطبان آن انتخاب کنید و تا حد امکان متن پیامک را کوتاه و واضح نگه دارید. از شخصیسازی متن پیامک هم غافل نشوید و با مخاطب قرار دادن مشتریان به وسیله اسم کوچک آنها، بر جذابیت پیامهای تبلیغاتی خود بیفزایید.
در نهایت این را به یاد داشته باشید که خرید پنل پیامکی مجهز، بخشی از موفقیت کمپین تبلیغاتی شما را تضمین میکند و یکی از بهترین پیشنهادها در این مورد، استفاده از خدمات مدیرپیامک است. مدیرپیامک یک پنل پیامکی استاندارد را با مجهزترین امکانات در اختیار شما قرار خواهد داد و تیم پشتیبانی حرفهای آن، پاسخگوی تمام سوالات و چالشهای پیش روی شما خواهند بود.