کد خبر: ۴۱۶۸۸
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۱

چین از کامل‌ترین ربات انسان نمای خود رونمایی کرد

این از اولین ربات انسان نمای همه کاره و چند منظوره رونمایی کرده است که می‌تواند با پشتیبانی از تحرک چند وجهی و یک تنه بسیار بیونیک حرکات انسانی را با قابلیت ادراک و تعامل انجام دهد.

 به گزارش «نبض فناوری»، چین در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی امسال از یک ربات انسان نمای همه منظوره رونمایی کرده است که چینگ لانگ نام دارد. این ربات با قد ۱۸۰ سانتی‌متر از دستورالعمل‌های صوتی کارکنان پیروی کرده و می‌تواند بسیاری از کارهای مختلف از قبیل مرتب کردن یک میز را انجام دهد.

توسعه دهنده این ربات مرکز نوآوری رباتیک انسان نما در شانگهای است. به گفته توسعه دهندگان این ربات دارای کنترل حرکتی شبیه به انسان بوده و حتی در شیب‌ها نیز می‌تواند به شکلی پایدار راه برود. در این ربات یک بدنه بسیار بیونیک با قابلیت کنترل حرکت‌های انسانی استفاده شده و حتی از تحرک چند وجهی تعامل و قابلیت دستکاری نیز پشتیبانی می‌کند. طبق اعلام شرکت سازنده این ربات دارای ۴۳ درجه آزادی فعال و حداکثر گشتاور اتصال ۴۰۰ نیوتن متر است.

جیانگ لی، دانشمند ارشد از مرکز ملی نوآوری در شانگهای در مورد این ربات گفته است: با توجه به سال اژدها این ربات چینگ لانگ به معنای اژدهای سبز در زبان چینی نامگذاری شده است. این ربات قادر به راه رفتن سریع و چابک بوده و می‌تواند از موانع اجتناب کرده و از آنها رد شود. به گفته وی معرفی مدل‌های جدید از ربات‌های انسان نما که با نام‌های حیوانات افسانه‌ای چینی نامگذاری شده‌اند با هدف پرورش جامعه نوآوری منحصر به فرد مربوط به توسعه ربات‌های انسان نما در چین بوده است. در نمایشگاه مسال این ربات انسان نما به طور آزمایشی توانست با استفاده از انگشتان فولادی تکه‌ای از نان نرم را برداشته و سپس درون یک سبد روی میز قرار دهد. برای ساخت این ربات از جدیدترین نوآوری‌ها استفاده شده و یک سرمایه معادل ۱۴۰ میلیون دلار نیز برای توسعه آن در نظر گرفته شده است.

منبع/تکنا

برچسب ها: ربات چین
ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی