کد خبر: ۴۱۷۰۵
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۰

شرکت OpenAI روی یک پروژه انقلابی برای مراقبت‌های شخصی و سلامت کار می‌کند

شرکت OpenAI حال توسعه مدل جدیدی از هوش مصنوعی است که می‌تواند ضمن ارتقای سلامت کاربران انقلابی در زمینه مراقبت‌های شخصی و سلامت ایجاد کند.

به گزارش نبض فناوری، سرمایه‌گذاری مشترک OpenAI و آریانا هافینگتون منجر به توسعه یک مدل هوش مصنوعی به عنوان مربی سلامت است که قرار است از طریق شرکت Thrive AI Health منتشر شود. آریانا هافینگتون نویسنده و روزنامه نگار که از آن به عنوان تاثیرگذارترین زن در رسانه ها نام می برند.

شرکت آمریکایی Thrive AI Health نیز به این نویسنده تعلق داشته که روی فناوری تغییر رفتار و توسعه کار می‌کند. سم آلتمن مدیرعامل OpenAI به همراه آریانا هافینگتون در مصاحبه‌ای اعلام کردند قصد دارند مدل جدیدی از هوش مصنوعی برای نظارت بر سلامت توسعه دهند که برای آموزش آن از بهترین تحقیقات‌های علمی و داده‌های بیومتریک آزمایشگاهی شخصی و اطلاعات پزشکی استفاده می‌شود.

شرکت OpenAI که در زمینه توسعه مدل‌های هوش مصنوعی پیشرو محسوب می‌شود در پروژه جدید خود یک برنامه بلند پروازانه و هیجان انگیز را آغاز کرده است. این دو شرکت با همکاری یکدیگر قصد دارند یک مربی سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی دهند. هوشمند جدید قادر است با استفاده از داده‌های شخصی و به کارگیری بهترین تحقیقات علمی انجام شده آموزش دیده و آن را برای کاربران به کار گیرد. هدف از انجام این پروژه استفاده از یک روش شخصی سازی شده برای افزایش سلامت کاربران ر زمینه‌های مختلف از جمله تغذیه، خواب، تناسب اندام، ارتباطات اجتماعی و مدیریت استرس است. کیفیت و اعتبار داده‌های مربوط به این مدل هوش مصنوعی طی همکاری با موسسات معتبری نظیر مدرسه پزشکی Alice L. Walton، Stanford Medicine و موسسه Rockefeller تایید خواهد شد.

همکاری مورد نظر می‌تواند بخشی از یک فرایند رو به جلو در زمینه سلامت و تناسب اندام محسوب شود. البته فناوری مورد نظر ممکن است در آینده نگرانی‌هایی را در زمینه حریم خصوصی و امنیت داده‌های حساس به همراه داشته باشد. کاهش کیفیت مراقبت‌های پزشکی با حذف نظارت‌های انسانی می‌تواند در آینده به عنوان چالش‌های این پروژه در نظر گرفته شود.

منبع/تکنا

برچسب ها: OpenAI
ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی