کد خبر: ۴۱۷۱۷
|
۲۲ تير ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

گوگل عملکرد ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای دستگاه‌های سامسونگی را تشریح کرد

قابلیت‌های جدید شامل 4 ویژگی مختلف بوده و طی ماه‌های آینده برای دستگاه‌های سامسونگی منتخب عرضه خواهند شد.

به گزارش«نبض فناوری»شرکت گوگل به منظور گرامیداشت رویداد اخیر گلکسی آنپکد سامسونگ از 4 ویژگی جدید که با همکاری برند کره‌ای توسعه یافته‌اند؛ رونمایی کرد. تمامی این ویژگی‌ها برای دستگاه‌های سامسونگی ارائه خواهند شد.

چت‌بات جمینای گوگل به‌زودی بر اساس محتوای در حال پخش روی نمایشگر گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 قادر به ارائه پیشنهادهای مرتبط خواهد بود. کاربران گلکسی زد فولد 6 هنگام تماشای یک ویدیو می‌توانند لایه جمینای را بالا آورده و برای دستیابی به تجربه مولتی تسکینگ واقعی، این لایه را روی نمایشگر جابه‌جا نمایند. بعلاوه در صورت تماشای یک ویدیو روی یوتیوب، جمینای پیشنهاد سوال پرسیدن درباره ویدیو را مطرح می‌کند. این ویژگی‌ها طی ماه‌های آینده قابل دسترس خواهند بود.

در مرحله بعد، گوگل خاطرنشان می‌کند که قابلیت Circle to Search در گوشی‌های گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 به‌طور کامل پشتیبانی خواهد شد. این ویژگی از اواخر ماه جاری میلادی عرضه شده و به کاربران امکان می‌دهد تا موضوعات پیچیده مانند ریاضیات نمادین را فرا گرفته و بارکدها و کدهای QR روی نمایشگر را اسکن کنند. از طرفی در حال حاضر ویژگی‌های ترجمه و کمک به انجام تکالیف برای تعدادی از مسائل فیزیک و ریاضی نیز قابل دسترس هستند. 

ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا مجهز به سیستم‌عامل Wear OS 5 هستند. در واقع این اسمارت‌واچ‌ها نخستین گجت‌های مجهز به Wear OS 5 محسوب می‌شوند. ساعت هوشمند پیکسل واچ 3 گوگل نیز در ماه آینده معرفی شده و مجهز به سیستم‌عامل Wear OS 5 خواهد بود. نسخه جدید نرم‌افزار مخصوص گوگل برای گجت‌های پوشیدنی دارای عملکرد و شارژدهی باتری ارتقایافته بوده و البته ظرفیت بالا باتری در گلکسی واچ اولترا نیز به این موضوع کمک خواهد کرد.

نهایتا مشترکین سرویس Youtube TV در صورت استفاده از گلکسی زد فولد 6 قادر به تماشای کانال‌ها در حالت multiview خواهند بود. همچنین کاربران می‌توانند محتوای 4 کانال مختلف را به‌طور همزمان روی نمایشگر پخش نمایند. کاربران می‌توانند ترکیب‌های از پیش تعیین شده از فوتبال، اخبار، آب‌وهوا و رویدادهای ورزشی را به‌طور همزمان انتخاب کنند.

گوگل اعلام کرده که برای توسعه پلتفرم جدید XR در حال همکاری نزدیک با شرکت سامسونگ است. کارشناسان امیدوارند که این پلتفرم به‌زودی برای رقابت با سیستم‌عامل VisionOS اپل عرضه شود.

منبع: آی تی رسان 

ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی