کد خبر: ۴۱۷۲۳
|
۲۲ تير ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

سامسونگ گلکسی واچ 7 از واچ فیس‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نمی‌کند!

به گفته گوگل، واچ فیس‌هایی که با فرمت جدید WFF طراحی نشده‌اند؛ بر روی ساعت‌های مجهز به Wear OS 5 قابل اجرا نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» گوگل هشدار داده که جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت برای ساعت‌های هوشمند موسوم به Wear OS 5.0 به‌صورت پیش‌فرض از واچ فیس‌های قدیمی‌تر ساخته شده برای نسخه‌های پیشین Wear OS پشتیبانی نمی‌کند.

بی‌تردید این خبر برای کاربران سری گلکسی واچ 7 سامسونگ مایوس‌کننده خواهد بود؛ چرا که این ساعت‌ها دقیقا با سیستم‌عامل Wear OS 5.0 روانه بازار می‌شوند.

کاربران نسخه‌های پیشین گلکسی واچ در صورت استفاده از یک واچ فیس سفارشی و ویژه احتمالا نمی‌توانند آن‌را بر روی گلکسی واچ 7 نصب کنند. بنابراین تا زمان به‌روزرسانی واچ فیس‌ها توسط توسعه‌دهندگان، کاربران بایستی گزینه‌های دیگری را انتخاب کنند.

عدم پشتیبانی از Wear OS 5.0 تنها مربوط به آن بخش از محتوای نمایشگر ساعت است که با فرمت جدید واچ فیس (WFF) گوگل طراحی نشده‌اند. این فرمت طی سال گذشته توسط گوگل معرفی شد و در حقیقت یک پلتفرم توسعه‌دهنده مبتنی بر XML است که ساخت واچ فیس، اضافه نمودن ویژگی‌های جدید یا حفظ مستمر آنها در نسل‌های مختلف سیستم‌عامل Wear OS را تسهیل می‌کند.

گوگل اعلام کرده که در ساعت‌های جدید مجهز به سیستم‌عامل Wear OS 5، کاربران صرفا به واچ فیس‌هایی دسترسی خواهند داشت که استانداردهای عملکردی و کیفی این شرکت را رعایت کرده باشند. این موضوع بدان معناست که برخی واچ فیس‌های منتخب از این پس در فروشگاه گوگل پلی قابل دسترس نخواهند بود.

در حال حاضر کاربران ساعت‌های هوشمند می‌توانند از تمامی واچ فیس‌های ساخته شده برای سیستم‌عامل Wear OS 2 و نسخه‌های جدیدتر از آن استفاده کنند؛ اما در صورت خریداری اسمارت‌واچ‌های مجهز به Wear OS 5، دانلود برخی واچ فیس‌های منتخب روی ساعت جدید احتمالا امکان‌پذیر نخواهد بود؛ حتی اگر کاربران در ساعت هوشمند قبلی خود از این واچ فیس‌ها استفاده می‌کردند.

همچنین چنان‌چه کاربران برای مهاجرت به گلکسی واچ 7 یا گلکسی واچ اولترا از تمامی تنظیمات و محتوای ساعت هوشمند قدیمی خود بکاپ‌گیری کنند؛ واچ فیس‌های قبلی آنها در صورت عدم سازگاری با فرمت WWF گوگل بازیابی نخواهند شد.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از توسعه‌دهندگان برای بازگشت و کدگذاری مجدد واچ فیس‌ها با فرمت جدید به خود زحمت داده یا در حال تلاش هستند. بنابراین در صورت استفاده از یک واچ فیس قدیمی احتمالا قادر به اجرای آن روی گلکسی واچ 7 نخواهید بود. در چنین شرایطی احتمالا باید به استفاده از یک قالب جدید نمایشگر عادت کنید.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی