کد خبر: ۴۱۷۳۳
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۷

ریلز چیست؟ قابلیت های ریلز اینستاگرام + نکات تبلیغاتی

ریلز اینستاگرام چیست که این روزها افراد بسیاری را درگیر خود کرده است و اکثر کاربرانش را به سمت تولید محتوای تصویری کشانده است؟ اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرم‌هایی که قابلیت‌های زیادی را برای کاربران فراهم کرده است، این بار با معرفی قابلیتی به نام ریلز امکان دیده شدن بیشتر را برای کاربران به همراه آورده است. به این طریق، کاربران می‌توانند به عنوان یک اینفلوئنسر، کارآفرین، آنلاین شاپ، مدرس و مانند آن فعالیت گسترده‌تری داشته باشند و در عرض چند ثانیه به معرفی محصول، دانش یا هنر خود بپردازند.

ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام چیست که این روزها افراد بسیاری را درگیر خود کرده است و اکثر کاربرانش را به سمت تولید محتوای تصویری کشانده است؟ اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرم‌هایی که قابلیت‌های زیادی را برای کاربران فراهم کرده است، این بار با معرفی قابلیتی به نام ریلز امکان دیده شدن بیشتر را برای کاربران به همراه آورده است. به این طریق، کاربران می‌توانند به عنوان یک اینفلوئنسر، کارآفرین، آنلاین شاپ، مدرس و مانند آن فعالیت گسترده‌تری داشته باشند و در عرض چند ثانیه به معرفی محصول، دانش یا هنر خود بپردازند. ریلز اینستاگرام یعنی چی و این ویژگی تا چه حد می‌تواند در موفقیت شما موثر باشد؟

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز چیست اینستاگرام روش‌های مختلفی مانند به اشتراک گذاشتن پست و استوری را برای تولید محتوا فراهم کرده که هر کدام مزایا و محدودیت‌های ویژه‌ی دارند و با معرفی قابلیت بعدی سعی بر جبران آ‌ن‌ها بوده است. ریلز اینستا در واقع این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند در عرض 30 ثانیه محتوایی تصویری مانند یک فایل ویدیویی شامل موسیقی، افکت‌های ویژه و المان‌های خلاق دیگر را تولید کنند.

در واقع اینکه ریلز در اینستاگرام چیست و کاربرد آن تا چه حد اهمیت دارد، سوالی است که می‌تواند شما را به سمت کشف بیشتر هدایت کند و در گستره بیشتری از دیده شدن قرار دهد. هر چه محتوای تولید شده توسط شما در ریلز در اینستا قوی‌تر و جذاب‌تر باشد، مشتری بیشتری را به سمت پیج شما جذب می‌کند و به فروش بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

قابلیت ریلز اینستاگرام برای افرادی که صفحه آن‌ها شخصی نیست و کاملا باز است، این امکان را فراهم می‌کند تا حتی افرادی که در بین فالوئرهای آن‌ها نیستند، بتوانند ریلزها را مشاهده کنند. به همین جهت، ریلز اینستاگرام به ویژه برای صاحبان کسب و کار بسیار کاربردی است تا بتوانند محصولات خود را خیلی کلی معرفی کنند.یکی از راه های بازاریابی در اینستاگرام، ساخت ریلز تبلیغاتی است که استودیو مربع مشکی در این زمینه یکی از مجموعه های حرفه‌ای و مجرب محسوب می‌شود. به همین جهت، در پاسخ به این سوال که ریلز چیست و چه قابلیتی دارد، باید گفت که ریل یا ریلز در واقع، سکوی پرتاب صفحه کاری شما در اینستاگرام است.

تفاوتی ندارد که در فضای اینستاگرام به دنبال پرسونال برندینگ هستید و یا می‌خواهید مجموعه و کسب و کارتان را پروموت کنید، در هر صورت ریلز اینستاگرام می‌توانید به عنوان عنصری جذاب در این شبکه اجتماعی، به شما برای رسیدن به اهداف کسب و کارتان کمک شایانی کند. اما در نظر داشته باشید که اگر قصد برون سپاری ساخت ریلز تبلیغاتی را دارید، حتما قبل از ثبت سفارش در مجموعه ها و یا تیم های دیجیتال مارکتنیگ مورد نظرتان، از هزینه ساخت ریلز با توجه به کیفیت آن اطلاع کسب کنید.

نحوه اشتراک گذاری ریلز در اینستاگرام

اشتراک گذاری ریلز در اینستاگرام

روزانه بیش از 140 میلیارد ریلز در سراسر جهان در اینستاگرم دیده می‌شود. به همین جهت، برسی اینکه ریلز در اینستا چیست اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و هرچه بیشتر از قالبیت ریلز اینستاگرام بدانید، می‌توانید محتوای کاربردی‌تری تولید کنید. برای اشتراک گذاری ریلز در اینستاگرام باید به این صورت عمل کنید.

می‌توانید برای شروع، قسمت Reels در انتهای دوربین اینستاگرام را انتخاب کنید. در این قسمت در سمت چپ، ابزارهای ویرایشی مختلفی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید روی محتوای خود اعمال کرده و اولین ریلز خود را بسازید. در قسمت Audio این قابلیت وجود دارد که از کلکسیون موسیقی خود اینستاگرام استفاده کنید یا موسیقی اورجینال خود را به ریلز اضافه کنید. برای اعمال افکت نیز می‌توانید از مجموعه افکت‌های موجود در گالری اینستاگرام بهره ببرید.

حتی می‌توانید با کمک تایمر، ویدیوها را بدون اینکه گوشی در دستتان باشد ضبط کنید. اگر می‌خواهید محتوایی مثل آموزش شمع ساز را در ریلز به نمایش بگذارید، می‌توانید ویدئو را در دور تند ضبط کنید و در این مت کوتاه به معرفی خود بپردازید.

برای به اشتراک گذاری نهایی، می‌توانید ریلز آماده شده را به حالت Draft یا پیش نویس ذخیره کنید. کاور تصویر را تغییر دهید و کپشن، هشتگ را به آن اضافه کرده یا دوستانتان را در آن تگ کنید. سپس، آن را به صورت پست یا در استوری منتشر کنید.

نحوه مشاهده ریلز در اینستاگرام

پست ریلز چیست؟ آیا می‌توان ریلز را در استوری نیز به اشتراک گذاشت؟ کدام یک تاثیر بیشتری دارد؟ این‌ها همگی سوالاتی هستند که سعی می‌کنیم با توضیح کامل پاسخ دهیم.

فرقی ندارد که صفحه شما کاملا شخصی یا عمومی باشد، ریلزی که می‌سازید را می‌توانید در استوری، در بخش Close Friends یا دوستان نزدیک، به صورت پست یا حتی در پیام خصوصی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

ریلزها در تب‌های جداگانه‌ای قرار می‌گیرند. به همین جهت، برای اینکه بتوانید ریلز منتشر شده توسط دوستان یا اینفوئنسرهای اینستاگرام را ببینید، باید وارد صفحه آن‌ها شده و وارد بخش ویژه شوید. اگر هم ریلز را به صورت پست منتشر کنید، در بخش اصلی صفحه شما به نمایش گذاشته می‌شود و مخاطبان می‌توانند از همان صفحه اصلی محتوای شما را مشاهده کنند.

نحوه دیگری که ریلزها برای شما به نمایش در می‌آیند، این است که ریلز معمولا در بخش Explore صفحه افراد به نمایش در می‌آید و با تماشا و عکس‌العمل نشان دادن مانند لایک، نوشتن نظرتان و اشتراک گذاشتن با دیگران به علاقه‌مندی‌های آن‌ها اضافه می‌شود و سایر محتواهای پیج شما در طی روزهای آتی در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. به همین جهت، ریلزها حتی برای افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند نمایش داده می‌شود و به جذب فالوئر بیشتر به شما کمک می‌کند.

چگونه مخاطبین را تشویق به مشاهده ریلز کنیم؟

معنی ریلز در واقع همچون کاربردش است، «بیشتر دیده شو!». این ایده‌ای بود که کسب‌و کارها را به دنبال دریافت مفهومی از اینکه ریلز اینستا یعنی چی و چگونه می‌توانند مخاطبان را به خود جذب کنند سوق داد تا به این طریق بتوانند در عرض چند ثانیه کلیتی از کار خود را با خلاقیت بیشتر ارائه دهند.

برای اینکه بتوانید مخاطبین خود را تشویق به مشاهده ریلز کنید، باید محتوایی منحصر‌به‌فرد تولید کنید. محتوایی که به معرفی یک برند، جاهای تاریخی و مانند آن تاکید می‌کند. در واقع، آموزش از طریق ریلز می‌تواند آمار پیج شما را هرچه بیشتر افزایش دهد.

  • استراتژی داشته باشید
  • محتوای مربوط با کسب و کار و برند خود تولید کنید
  • از ابزارهایی مانند رای گیری، گزینه‌های انتخابی و مانند آن استفاده کنید که تعامل بیشتر کاربر را لازم دارد
  • سعی کنید برای محصول جدید با ترفند خاص مخاطب را مشتاق دیدن محصول کنید
  • محتوایی با کیفیت تولید کنید
  • از نرم‌افزارها و ابزارهای تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید
  • بخش آنالیز اینستاگرام خود را دائما چک کنید تا این آمارها به شما در تولید محتوای بهتر کمک کند

همیشه این نکته را در ذهن خود نگه دارید که هدف تولید محتوا این است که بتوانید محتوایی متناسب با نیاز کاربران و مخاطبانتان تولید کرده تا آن‌ها را تشویق به تعامل کنید. در کنار این تعامل، از منفعت آن یعنی بازدید و افزایش فالوئرها که می‌تواند منجر به بیشتر دیده شدن یا فروش بیشتر شود استفاده کنید و این‌ها به معنی به خاطر سپردن برند و محصولات شما است.

چگونه ترندهای مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید ترندهای مربوط به کسب و کار خود را در اینستاگرام پیدا کنید، با استفاده از هشتگ‌های مربوطه و سرچ درست می‌توانید آن‌ها را در بخش اکسپلور مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید محصولات خود را جز ترندهای اینستاگرام معرفی کنید، بهتر است روش‌های زیر را امتحان کنید.

  • از هشتگ‌های مربوطه استفاده کنید
  • هشتگ‌ها را از حالت عمومی به هشتگ‌های تخصصی‌تر تبدیل کنید
  • نام خود، برندتان یا رئیس شرکت را با هشتگ معرفی کنید
  • از کلمات کلیدی مربوطه استفاده کنید
  • از کلمات کلیدی که ممکن است در آینده ترند شود استفاده کنید

طول ویدیوهای ریلز اینستاگرام چقدر است؟

طول ریلز اینستاگرام برابر با 90 ثانیه است. در این مدت کوتاه باید بتوانید بهترین و هوشمندانه‌ترین روش را برای ارائه محصول خود به کار ببرید. یا اگر اینفلوئنسر هستید، باید بتوانید در این مدت به معرفی محصول کسب و کارها بپردازید. در این 90 ثانیه فرصتی برای ارائه جزییات نیست و تنها می‌توانید به صورت کلی محتوای خود را به نمایش بگذارید.

چگونه آمار ریلزهای خود را مشاهده کنیم؟

مشاهده آمار ریلز اینستاگرام

بررسی آمار ریلزها دیدگاه خوبی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به درک درستی از محتوای تولیدی، زمان انتشار، تعداد بازدیدکنندگان و بسیاری ویژگی‌های دیگر دست پیدا کنید. در واقع، تحلیل داده به پیشرفت شما کمک شایانی می‌کند و برای ارتقا کسب و کارتان اهمیت دارد. برای بررسی آمار ریلزها می‌تاونید هم از طریق خود اینستاگرام اقدام کنید و هم می‌توانید از نرم‌افزارهای رایگانی که موجود است، آمار ریلزها و سایر بخش‌های اینستاگرام را کنترل کنید.

برای استفاده از بخش آنالیتیک اینستاگرام و دسترسی به داده‌های مورد نیاز، ابتدا باید وارد پروفایل خود شوید و از بالای صفحه در سمت راست که سه خط موازی کوچک قرار گرفته، وارد منویی می‌شوی که شامل خدمات مختلف است. در این منو می‌توانید گزینه Insights را انتخاب کنید تا بتوانید از داده‌های مربوط به ریلز آگاه شوید.

بعد از ورود به بخش اینسایت، می‌توانید روی گزینه Reels که زیر Content you’ve shared قرار گرفته است کلیک کنید. برای اکانت‌هایی که محتوای کسب و کار معرفی می‌کنند، می‌توانید گزینه ریلز را دقیقا از قسمت زیرین bio خود انتخاب کنید تا بتوانید آمار مربوط به ریلز در اینستاگرام خود را مشاهده کنید.

در این بخش می‌توانید آمار مربوط به لایک‌ها، تعداد ذخیره شده ریلز، چند بار دیده شدن ریلز، تعداد تعامل‌ها و Reach را مشاهده کنید. حتی می‌توانید زمان مربوط به بررسی آمار را به صورت هفتگی، ماهانه، سه ماه گذشته، شش ماه گذشته تا دو سال گذشته را انتخاب کنید.

نکته قابل توجه این است که اکانت‌های بیزینسی می‌توانند آمار مرتبط با ریلز را روی خود ریلز مشاهده کنند و نیازی به رفتن به قسمت Setting و منوهای دیگر نیست.

ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی