کد خبر: ۴۱۷۶۰
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۰

قابلیت بازیابی عکس و ویدیوهای از دست رفته در آپدیت iOS 18 قرار می‌گیرد

آپدیت iOS 18 قرار است با قابلیت جدیدی برای بازیابی عکس‌ها و ویدیوهای از دست رفته همراه باشد. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد این آپدیت دارای آلبوم جدیدی به نام Recovered در برنامه فوتوز است که با کمک آن می‌توان عکس‌ها و ویدیوهایی از دست رفته یا آسیب دیده را مجدداً بازیابی کرد.

 به گزارش «نبض فناوری» به نقل از تکنا؛ اخیراً گزارشی در مورد آپدیت جدید iOS 18 توسط منتشر شده است که نشان می‌دهد این آپدیت همراه با iPadOS 18 و macOS Sequoia به قابلیتی برای ازیابی تصاویر و ویدیوهایی که به اشتباه حذف شده‌اند مجهز خواهند شد. آلبوم Recovered مربوط به بازیابی این موارد است که در بخش Utilities در برنامه فوتوز ظاهر شده است.

البته باید به این نکته توجه داشت که آلبوم Recovered با آلبوم Recovered با Recently Deleted با یکدیگر متفاوت هستند. آلبوم Recovered با Recently Deleted مربوط به عکس‌های حذف شده است که می‌توان مجدداً تا ۳۰ روز آنها را بازیابی کرد. البته هنوز مشخص نیست تصاویر و ویدیوهای مربوط به Recovered نیز مجدداً قابل بازیابی خواهند بود و یا به صورت خودکار حذف می‌شوند.

پیش از این نیز در آپدیت iOS 17.5 کاربران مدعی بودند برخی عکس‌های پاک شده آنها مجدداً در گالری ظاهر شده است. اپل با استفاده از آپدیت بعدی این مشکل را برطرف کرده و عنوان کرد وجود یک ورودی خراب در پایگاه داده سیستم فایل دستگاه باعث بروز این مشکل شده بود. اما اکنون می‌توان دریافت احتمالاً قابلیت جدید با مشکل گزارش شده در iOS 17.5 در ارتباط بوده است. اولین آپدیت نسخه بتای عمومی iOS 18 روز دوشنبه در اختیار کاربران قرار گرفته بود.

کاربران با استفاده از این قابلیت در آپدیت iOS 18 می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای از دست رفته یا آسیب دیده که سهوا یا به طور اشتباه پاک شده‌اند را بازیابی کنند. نسخه‌های حذف شده که مجدداً بازیابی می‌شوند در آلبومی به نام Recovered ذخیره خواهند شد.

برچسب ها: اپل آی او اس ۱۸ iOS 18
ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی