کد خبر: ۴۱۷۷۹
|
۲۸ تير ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

راز تراشه‌های هواوی توسط این شرکت برملا شد

هواوی در یک اقدام غیر منتظره جزئیات مربوط به تراشه های استفاده شده در گوشی‌های سری میت ۶۰، میت ایکس ۵ و پی‌ورا ۷۰ را منتشر کرد.

 به گزارش «نبض فناوری» به نقل از تکنا؛ سرانجام راز پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند در هواوی توسط خود این شرکت برملا شد. این شرکت در یک اقدام غیرمنتظره داده‌های مربوط به این پردازنده‌ها را منتشر کرده است. هواوی پیش از این در مورد تراشه‌های به کار رفته در دل گوشی‌های سری میت ۶۰، میت ایکس ۵ و پی‌ورا ۷۰ سکوت اختیار کرده بود. اما پس از گذشت چندین ماه از معرفی این گوشی‌ها اکنون فروشگاه‌های مجاز این شرکت می‌توانند جزئیات تراشه‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهند. طبق اطلاعاتی که توسط کارکنان فروشگاه‌های رسمی منتشر شده گوشی‌های سری میت ۶۰ و میت ایکس ۵ مجهز به تراشه‌های سری کایرین ۹۰۰۰ اس هستند. همچنین در مدل‌های اولترا و پرو سری پیورا ۷۰ نیز از تراشه‌های کایرین ۹۰۱۰ به عنوان تراشه‌های قدرتمند هواوی استفاده شده است.

نکته جالب در مورد اقدامات اخیر هواوی این است که پیش از این اطلاعات مربوط به پردازنده محصولات جدید این شرکت در بازار جهانی از طریق وب سایت رسمی هواوی منتشر میشد. به نظر می‌رسد تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت باعث شده تا هواوی به دنبال پنهانکاری در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به تراشه گوشی‌های جدید خود باشد.

این غول فناوری چینی به دلیل داشتن توانایی‌های مربوط به تولید تراشه زیر فشار زیادی قرار دارد و تلاش داشته تا از طریق استراتژی‌های جدید و منتشر نکردن جزئیات مربوط به تراشه‌ها این فشارها را کاهش دهد. به نظر می‌رسد هواوی تلاش کرده تا از طریق ارائه جزئیات مربوط به تراشه‌ها رویکرد جدیدی را در زمینه فروش گوشی‌های خود در پیش بگیرد. البته این جزئیات همچنان محدود بوده و فقط شامل اطلاعات پایه مانند نسل و خانواده سیستم روی چیپ‌ها هستند. همچنین در بخش تنظیمات این گوشی‌ها نیز اشاره به مدل دقیق تراشه‌ها نشده است.

ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی