کد خبر: ۴۱۸۰۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

امکان استفاده از Gemini از طریق لاک اسکرین گوشی‌های اندرویدی برای پاسخ به سوالات فراهم شد

اکنون کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی جمینای در حالت صفحه قفل استفاده کنند. این قابلیت کاربردی می‌تواند استفاده راحت‌تر و سریع‌تر از جمینای را به همراه داشته باشد.

به گزارش نبض فناوری به نقل از ایتنا؛ امکان استفاده از هوش مصنوعی جمینای در حالت صفحه قفل پیش از این به شکلی محدود و تنها به عملکردهایی در سطح عملکردهای پایه محدود بوده است. اما اکنون کاربران می‌توانند سوال‌های عمومی خود را از این چت بات در این حالت پرسیده و بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه پاسخ خود را از این هوش مصنوعی دریافت کنند.

پیش از این‌ها اطلاعاتی از قبیل تایمرها، رسانه، ویژگی‌های مربوط به گوشی مانند کنترل صدا و آلارم‌ها از پشت لاک اسکرین و توسط هوش مصنوعی جمینای قابل دریافت بود. البته این موارد نیز با فراخوانی گوگل اسیستنت انجام می‌شد. بنابراین کاربران امکان پرسیدن سوالات ساده مانند آب و هوا چگونه است را نداشتند. زیرا ابتدا باید قفل گوشی را باز کرده تا بتوانند پاسخ جمینای را دریافت کنند.

اکنون گوگل این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند بدون باز کردن قفل دستگاه خود از این هوش مصنوعی برای دریافت پاسخ پرسش‌های عمومی استفاده کنند. گوگل وجود این قابلیت جدید را از طریق سایت رسمی پشتیبانی خود منتشر کرده است. در حال حاضر کاربران می‌توانند با ضربه زدن روی نقطه‌ای از صفحه قفل دستگاه را باز کنند. همچنین در صورت ضربه روی فیلد متن و ارائه اثر انگشت صفحه کلید بلافاصله ظاهر خواهد شد.

در این قابلیت بخشی به نام Gemini on lock screen یا جمینای در صفحه قفل وجود دارد که در صفحه تنظیمات اصلی جمینای قابل دریافت است. این قابلیت به تازگی در صفحه قفل اندروید پیاده سازی شده و احتمالاً در آینده گوگل می‌تواند برخی از برنامه‌های افزودنی جمینای را در صفحه قفل اضافه کرده و کاربران به آنها دسترسی پیدا کنند. اکنون باید منتظر بود تا ببینیم گوگل چه قابلیت‌های کاربردی دیگری قرار است برای هوش مصنوعی مولد خود به شکل اختصاصی تدارک ببیند.

برچسب ها: Gemini
ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی