کد خبر: ۴۱۸۲۰
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۹
در مجمع عمومی سالانه شرکت مخابرات ایران؛

چالش جدی نمایندگان سهام دولت و عدالت به صورت‌های مالی شرکت مخابرات ایران

شرکت مخابرات ایران به سهامداران حقیقی خود ۳۵۴ ریال بابت هر سهم، سود می‌دهد؛ اما سهامداران حقوقی مبلغی دریافت نمی‌کنند. این تقسیم سود با توجه به ابهام در صورت‌های مالی شرکت مخابرات ایران و خودداری از رای مثبت به این صورت‌ها از سوی نمایندگان سهام دولت و عدالت، با چالش جدی همراه بود.

 به گزارش «نبض فناوری»، در مجمع عمومی سالانه شرکت مخابرات ایران که امروز (۳۱ تیر) برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به تصویب رسید؛ اما نمایندگان سهام دولت (۱۹.۷۷ درصد) و سهام عدالت (۱۲.۲۵ درصد) از شرکت در رای‌گیری خودداری کردند. وجود ابهام در صورت‌های مالی تلفیقی گروه مخابرات علت این رای ندادن، بود.

مجمع سالانه شرکت مخابرات ایران که هر سال با اعتراض بازنشستگان و سهامدران خرد و حواشی متعددی برگزار می‌شود، امسال با دلیل وجود ابهام در صورت‌های مالی تلفیقی و همچنین موضوعات مرتبط به واگذاری سهام مخابرات به همراه اول با حاشیه‌های بیشتری همراه بود.

روز گذشته مجمع عمومی سالانه شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار شد و در گزارش حسابرس آمده بود صورت‌های مالی این شرکت به امضای یکی از اعضای هیات مدیره نرسیده است. همچنین یکی دیگر از امضاها پس از تغییر عضو هیات مدیره انجام شده است. در مجمع مخابرات، همین موضوع باعث ایجاد حاشیه‌های بیشتری شد. به خصوص که سعید مارکلایی عضو پیشین هیات مدیره همراه اول به عنوان نماینده سهام دولت در مجمع حضور یافت.

مجمع مخابرات ایران در ابتدا با حضور ۵۰.۹۶ درصد سهامداران آغاز شد و نمایندگان سهام عدالت و دولت حضور نداشتند و در میانه مجمع به جمع سهامداران اضافه شدند و در نهایت سود ۳۵۴ ریالی مخابرات فقط به سهامداران حقیقی تعلق گرفت.

ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی