کد خبر: ۴۱۸۲۷
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۰

iOS18 چگونه نحوه شارژ آیفون‌ها را تغییر می‌دهد؟

آخرین سیستم عامل iOS، مجموعه جدیدی از گزینه‌های شارژ را ارائه می‌دهد، یعنی 85٪، 90٪ و 95٪ را می‌توانید در برنامه تنظیمات در گزینه باتری و سپس شارژ پیدا کنید.

 به گزارش «نبض فناوری» به نقل از ایتنا؛ اپل تلاش زیادی کرده است تا به کاربران آیفون کمک کند تا از آسیب زودهنگام باتری جلوگیری کنند؛ مشکلی که سال‌هاست کاربران آیفون را درگیر کرده است.

یکی از راه‌حل‌های اصلی اپل برای حل این معضل، جلوگیری از شارژ بیش از حد است. 

شارژ بیش از حد ممنوع
باتری‌های لیتیوم یونی ممکن است از شارژ بیش از حد رنج ببرند، که می‌تواند منجر به تولید لیتیوم فلزی در سلول شود و با محدود کردن شارژ تا 80 درصد، خطر آسیب‌دیدگی باتری (به دلیل محدود کردن شارژ بیش از حد) کاهش می‌یابد.

اپل با سیستم عامل iOS 13، فناوری بهینه سازی شارژ باتری را معرفی کرد. این فناوری با کاهش زمان شارژ کامل باتری، عمر باتری آیفون را افزایش داد. 

 


بهینه‌سازی شارژ باتری از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای اطلاع از روال شارژ روزانه کاربر استفاده می کند، شارژ را روی 80 درصد نگه می‌دارد و فقط مدت کوتاهی قبل از اینکه کاربر به طور معمول گوشی خود را از برق بکشد، میزان شارژ را تا 100 درصد تکمیل می‌کند.

با iOS17، گزینه محدود کردن شارژ به 80٪ معرفی شد و تنها زمانی که سطح شارژ به 75٪ برسد از سر گرفته می‌شود و هر از گاهی باتری تا 100٪ شارژ می‌شود تا از صحت اطلاعات در مورد وضعیت و ظرفیت باتری اطمینان حاصل شود.

اکنون با iOS18، این سیستم عامل رویکرد عملی‌تری برای بهبود عمر باتری با توصیه محدودیت شارژ مشخص به کاربران از طریق یک اعلان خاص در پیش خواهد گرفت. 

آخرین سیستم عامل iOS، مجموعه جدیدی از گزینه‌های شارژ را ارائه می‌دهد، یعنی 85٪، 90٪ و 95٪ را می‌توانید در برنامه تنظیمات در گزینه باتری و سپس شارژ پیدا کنید. نسخه بتای iOS 18 ممکن است از طریق متن سبز رنگ برجسته به شما پیشنهاد شود که می‌توانید حداکثر شارژ باتری را روی یک حد مشخص تنظیم کنید. 

فقط در آیفون 15
باتری‌های جدیدتر از باتری‌هایی که چندین ماه یا حتی سال‌ها چرخه شارژ و دشارژ را پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند شارژ بیشتری داشته باشند. 

 


از آخرین نسخه بتا سیستم عامل iOS 18، ویژگی تعیین محدودیت شارژ در دسترس خواهد بود، اما فقط برای سری آیفون 15، و این گزینه برای دستگاه‌های آیفون 14 یا نسخه‌های قبلی ظاهر نمی‌شود و اکثریت کاربران قدیمی آیفون امیدوارند که اپل این ویژگی را به گوشی‌های قدیمی‌تر معرفی کند، زیرا به استفاده طولانی‌تر از دستگاه‌ها کمک می‌کند.

برچسب ها: اپل آی او اس ۱۸ iOS18
ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی