کد خبر: ۴۱۸۳۸
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۸

جدی‌ترین گزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت چهاردهم کیست؟

پیگیری‌های خبرنگار نبض فناوری حاکی از آن است که «ستار هاشمی» که بیشترین امتیاز را در بررسی‌های کارگروه انتخاب وزیر ارتباطات کسب کرده است.

مریم سوملایر

 به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»، شب گذشته اعضای کارگروه انتخاب وزیر ارتباطات از میان ۱۶ کاندیدا، ۱۰ نامزد نهایی را برای معرفی به شورای راهبری انتخاب کردند.

در لیست منتخب ستار هاشمی با ۱۳۵ امتیاز، رضا فرجی دانا با ۱۰۲ امتیاز، اکرم فداکار با ۹۶ امتیاز، رضا باقری اصل با ۸۸ امتیاز و مرتضی براری با ۸۷ امتیاز حائز بیشترین امتیاز شده و علی حکیم‌جوادی، یاسر رضا خواه، مهرداد ترابیان، محمدعلی یوسفی زاده و محمد فرجود در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

پیگیری‌های خبرنگار نبض فناوری حاکی از آن است که «ستار هاشمی» که بیشترین امتیاز را در بررسی‌های کارگروه انتخاب وزیر ارتباطات کسب کرده است.

با توجه به سوابق علمی و اجرایی مرتبط و همچنین حمایت جدی مدیران ارشد سیاسی و همچنین اکوسیستم حوزه فناوری اطلاعات اصلی‌ترین گزینه مطرح برای معرفی به عنوان وزیر ارتباطات می‌باشد.

بنابر این گزارش دکتر سید ستار هاشمی استاد مهندسی و علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز است و افتخاراتی، چون انتخاب به عنوان استاد نمونه را در کارنامه دارد. هاشمی سال ۹۳ به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس و سال ۹۵ به عنوان معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت انتخاب شده بود.

در دولت دوازدهم هم این استاد کامپیوتر با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به سمت معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات منصوب شد. وی هم اکنون به عنوان معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند.

طبق نظر شورای راهبری کمیته‌ها هر کدام می‌توانند بین ۵ تا ۱۰ نفر را پیشنهاد بدهند.

ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی