کد خبر: ۴۱۸۵۹
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

سرمایه‌گذاری آئودی در خودروهای برقی مکزیک

شرکت آئودی غول خودروسازی آلمان، تعهد خود را به بازار خودروی الکتریکی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی در پروژه‌های مرتبط با خودروهای برقی در مکزیک نشان داد.

به گزارش نبض فناوری به نقل از تکنا؛ این سرمایه‌گذاری که نشان‌دهنده‌ی اعتماد آئودی به چشم‌انداز صنعت خودروی الکتریکی مکزیک است، منجر به ایجاد ۵۰۰ شغل جدید در ایالت پوئبلا خواهد شد. بر اساس بیانیه رسمی دولت ایالتی، هدف این سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک میان طرفین، تبدیل ایالت پوئبلا به قطب تولید خودروهای برقی در منطقه است.

شعبه‌ مکزیکی آئودی که در حال حاضر دارای یک کارخانه در شهر San Jose Chiapa با حدود ۵۰۰۰ نیروی کار است، هم‌اکنون در حال نصب زیرساخت و تجهیزاتی است که برای تولید انبوه خودروهای تمام الکتریکی (e-tron) ضروری می‌باشد.

مکزیک این سرمایه‌گذاری را نشانه‌ای از اعتماد روزافزون سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ثبات و پویایی اقتصاد مکزیک دانست. رئیس‌جمهور مکزیک ضمن تلاش برای آرام کردن نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در خصوص اصلاحات قوه قضاییه، بر پایبندی کشور به حاکمیت قانون و ادامه‌ی روند اصلاحات تاکید کرده بود.

این اقدام از سوی آئودی نشان‌دهنده‌ی عزم این خودروساز آلمانی برای حفظ جایگاه پیشرو در عرصه‌ی رو به رشد خودروهای برقی، علی‌رغم چالش‌های موجود در سال جاری است. مدیرعامل آئودی پیش‌تر در ماه مارس بر پایبندی این شرکت به استراتژی تولید خودروهای برقی تاکید کرده بود.

برچسب ها: شرکت آئودی
ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی