کد خبر: ۴۱۸۶۵
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۰

قانونی که جف بزوس را ثروتمند کرد

جف بزوس برای کمک به شما در بهره‌برداری بهتر از زندگی حرفه‌ای‌تان یک پیشنهاد مفید دارد؛ قانون «دو پیتزا»؛ این قانون به بنیان‌گذار آمازون کمک کرد تا صاحب یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان شود.

به گزارش نبض فناوری از نیویورک‌پست، رئیس آمازون ۳۰ سال پیش در روزهای اولیه راه‌اندازی شرکت آمازون، قانون دو پیتزا را برای تیمش بنا گذاشت؛ قانونی که می‌تواند به موفقیت شغلی و مالی شما هم کمک کند. 

بزوس پیش‌تر گفته بود: «ما سعی می‌کنیم تیم‌های تشکیل دهیم که بزرگی‌ آن‌ها (تعداد اعضای تیم) به اندازه‌ای باشد که با دو پیتزا سیر شوند و آن را قانون دو پیتزا می‌نامیم.» 

این کارآفرین میلیاردر استدلال می‌کند که مدیریت تیم‌های بزرگ دشوار است و با افزایش مسئولیت‌ها ممکن است دچار مشکل شوند. در حالی که تیم کوچک‌ــ حدود ۱۰ نفرــ بر این قانون مهر تایید می‌زند و بهترین عملکرد و بازدهی را خواهد داشت. 

به گفته دانیل اسلاتر،‌ رئیس بخش فرهنگ و نوآوری وب‌سرویس آمازون، «یک تیم ایده‌آل کمتر از ۱۰ عضو دارد. تیم‌های کوچک‌تر خطوط ارتباطی و بوروکراسی را کاهش می‌دهند و ساختار دو پیتزا مسئولیت‌پذیری تیمی را هم بهتر می‌کند. تیم‌های دو پیتزایی طرحی را که خود آغاز کرده‌اند، برای اجرا به تیم دیگر تحویل نمی‌دهند.»

اسلاتر چنین نتیجه‌گیری می‌کند: «بنابراین، تیم‌های دو پیتزا با یک منشور واضح و ماموریتی به‌دقت تعریف‌شده باید بر تمام جنبه‌های خدماتشان تسلط داشته باشند.»

در شرکت آمازون، هر تیمی که از ظرفیت دو پیتزا فراتر برود، باید به دو تیم تقسیم شود و مسئولیت‌های گروه اصلی بین تیم‌هایی که به‌تازگی ایجاد شده‌اند، تقسیم شود.

/ایتنا

برچسب ها: جف بزوس
ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی