کد خبر: ۴۱۸۶۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۰

عکس روز ناسا: سازه سنگی King of Wings Hoodoo در زیر راه شیری

عکس نهایی و برگزیده‌ای که در اینجا نشان داده شده، در ماه مه سال ۲۰۱۶ گرفته شد. در پس‌زمینه، نوار کهکشان راه شیری ما به شکل یک نوار افقی کشیده شده است.

به گزارش نبض فناوری به نقل از ایتنا؛ سازه سنگی نه تنها سورئال است، بلکه واقعی نیز می‌باشد. البته شاید دلیل معروف نبودنش این باشد که کوچک‌تر از آن است که تصور می‌کنید: سنگ بالایی تنها چند متر بیرون زده است! با این حال، برجستگی King of Wings در آمریکا، نمونه‌ای شگفت‌انگیز از نوعی ساختار سنگی نادر به نام «هودو» است.
 
هودوها ممکن است زمانی شکل بگیرند که لایه‌ای از سنگ سخت بر روی لایه‌ای از سنگ نرم‌تر که در حال فرسایش است، قرار گیرد.

پیدا کردن جزئیات این که چگونه این هودو را در یک عکس شبانه به کار ببریم، بیش از یک سال زمان برد. پیش‌زمینه علاوه بر انتظار برای یک شب زیبا با آسمانی بدون ابر، باید به صورت مصنوعی نیز به شکلی مناسب نسبت به درخشندگی طبیعی پس‌زمینه نورپردازی می‌شد.
 
پس از برنامه‌ریزی و انتظار فراوان، عکس نهایی و برگزیده‌ای که در اینجا نشان داده شده، در ماه مه سال ۲۰۱۶ گرفته شد. در پس‌زمینه، نوار کهکشان راه شیری ما به شکل یک نوار افقی کشیده شده است.
 
گفتنی است عکاسی از این ساختارها در شب می‌تواند چالشی بزرگ باشد، زیرا نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای نورپردازی و شرایط جوی مناسب دارد. عکاسی از این هودو با راه شیری در پس‌زمینه، ترکیبی زیبا از زمین و آسمان را به نمایش می‌گذارد.

برچسب ها: ناسا
ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی