کد خبر: ۴۱۸۷۸
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

دانشمندان ناسا می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند ما را به فرازمینی‌ها معرفی کند

دو دانشمند ناسا و موسسه ستی در مقاله اخیر خود ضمن بررسی مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در فضا می‌گویند استفاده از این فناوری می‌تواند اطلاعاتی را در مورد انسان به موجودات فرازمینی بدهد.

به گزارش نبض فناوری به نقل از تکنا؛ حاضر هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های رایج و محبوب در سراسر جهان است. به طوری که می‌توان تاثیر آن را در تمامی صنایع لمس کرد. به نظر می‌رسد اکنون سلطه هوش مصنوعی از سیاره کوچک ما فراتر رفته و می‌تواند در فضا نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اکنون بسیاری از ماهواره‌ها با هوش مصنوعی مجهز بوده و سامانه رایانه‌ای شرکت‌هایی نظیر واتسون و ibms که در ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد از اتم فناوری‌های هوش مصنوعی به دست آمده است. اگر دانشمندان بتوانند راه خود را در زمینه جستجوی حیات بیگانه کشف کنند بتوانند از چت بات‌هایی نظیر چت جی پی تی برای توضیح در مورد بشریت و نحوه زندگی روی زمین در فضا استفاده کنند.

دو دانشمند ناسا به نام مارکس و فرانکوس معتقدند فناوری‌های ما کنون تکافل یافته و می‌تواند در آینده به بیگانگان اجازه دهد تا سوالات خود را در مورد انسانیت و اعماق دانش ثبت شده بپرسند. به عهده دانشمندان استفاده از هوش مصنوعی تمدن‌های فرازمینی را قادر می‌سازد تا به شکل غیر مستقیم با ما به گفتگو بپردازند. همچنین استفاده از این فناوری علاوه بر حذف فواصل وسیع فضا و تاخیرهای مربوط به طول عمر انسان مانعی در ارتباطات ایجاد نخواهد کرد.

این دو دانشمند خاطرنشان کردند خطراتی نیز در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال بیگانگان می‌توانند از این دانش علیه انسان و بشریت استفاده کنند. بنابراین باید نحوه چگونگی سیستم هوش مصنوعی و قابل استفاده برای بیگانگان به شکلی جداگانه طراحی شود که بتواند بدون اینترنت نیز کار کند.

برچسب ها: هوش مصنوعی ناسا
ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی