کد خبر: ۴۱۹۳۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

استفاده از هوش مصنوعی در شبکه‌های تلویزیونی برای پوشش مسابقات المپیک

تماشاگران امریکایی برای دنبال کردن مسابقات المپیک از رویکرد متفاوتی مبتنی بر هوش مصنوعی نسبت به روش شبکه‌های اروپایی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش نبض فناوری به نقل از تکنا، بازی‌های مربوط به المپیک پاریس برای کاربران آمریکایی همراه با به کارگیری هوش مصنوعی خواهد بود. این در حالی است که بینندگان اروپایی رویکرد غیرمشابهی را در زمینه به کارگیری هوش مصنوعی شاهد خواهند بود. این موضوع نشان می‌دهد شرکت‌های رسانه‌ای در جهان با فناوری‌های مختلف و در عین حال متضاد قرار است این تصاویر را پخش کنند.

شرکت  Comcast قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی در پخش مسابقات المپیک در آمریکا تجربه منحصر به فردی را برای بینندگان آمریکایی ایجاد کند. از جمله اقدامات این شبکه بازسازی صدای گزارشگر افسانه ای ورزشی، تولید گزارش‌ها به صورت شخصی سازی شده و روزانه با کمک هوش مصنوعی است. اما بخش ورزشی شرکت Warner Bros. Discovery در اروپا از هوش مصنوعی به نحو دیگری استفاده می‌کند. این شبکه قصد دارد گزارشگری ورزشی به شکل نقش‌های خام و ابتدایی مورد استفاده قرار دهد. به گفته معاون ارشد بخش ورزشی اروپا در این شبکه پیش نمایش‌هایی از شرکت‌های فناوری برای ترجمه همزمان گفتار به زبان‌های دیگر دریافت شده است.

البته در این دموها هیجان و احساسات مربوط به لحظات نفسگیر ورزشی وجود ندارد. به گفته وی گرچه هوش مصنوعی می‌تواند کلمات را به درستی در این دموها ترجمه کند اما امکان انتقال درست احساسات و هیجان نهفته در بازی‌های ورزشی وجود ندارد. بنابراین باز تولید احساسات مربوط به گزارشگران در زمان تجربه واقعی رویداد و به تصویر کشیدن آن از طریق هوش مصنوعی بسیار دشوار است. شبکه ان بی سی یونیورسال، گوگل و تیم ملی آمریکا، امکان استفاده از سرویس استریم Peacock در هنگام تماشای بازی‌ها در ان بی سی را به عنوان تجربه جدید از هوش مصنوعی ارائه خواهند کرد.

ارسال نظرات
وبگردی