کد خبر: ۴۲۱۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

هیئت مدیره اپل به دنبال جانشین تیم کوک

بلومبرگ اعلام کرد که هیئت مدیره اپل به دنبال انتخاب جانشین مدیرعامل کوک است. جف ویلیامز بهترین گزینه برای جانشینی تیم کوک به شمار می‌رود.

طبق گزارش بلومبرگ هیئت مدیره اپل به دلیل افزایش سن مدیران فعلی و نزدیک شدن آن‌ها به زمان بازنشستگی، بر آماده کردن نسل جدیدی از رهبران تمرکز کرده است تا هدایت ارزشمندترین مجموعه دنیای فناوری را برعهده داشته باشد.

گفته می‌شود جف ویلیامز که در حال حاضر مدیر ارشد عملیات است بهترین گزینه برای جانشینی تیم کوک به شمار می‌رود. او از مدت زیادی است که در کمپانی اپل فعالیت می‌کند. از ۲۰۱۰ به عنوان معاون ارشد بخش عملیات فعالیت می‌کرد و از ۵ سال قبل پیش مدیریت این بخش را برعهده گرفت. مدیریت ارشد بخش عملیات یکی از مهمترین سمت‌های سازمانی اپل محسوب می‌شود. تیم کوک نیز تا قبل از درگذشت جابز در همین سمت فعالیت می‌کرد.

هیئت مدیر اپل جف ویلیامز را به دلیل عمل‌گرایی در مدیریت برای این سمت در نظر گرفته است. در حقیقت ویلیامز قبل از اینکه مانند جابز یا جانی آیو دید مبتنی بر محصول داشته باشد، بر عملیات تاکید دارد. کوک نیز به او دید مثبتی دارد؛ زیرا از سال گذشته با جدایی طراح اپل مدیریت استودیوی طراحی اپل را به او سپرده است.

یکی دیگر از گزینه‌ها کایان درنس، مدیر بازاریابی آیفون به عنوان جانشین احتمالی گرگ جاسویاک است. که به تازگی به عنوان معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل است. کریگ فدریگی معاون ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل که یکی از جوان‌ترین اعضای تیم رهبری کنونی است تا چند سال دیگر در سمت خود باقی خواهد ماند. همچنین از سباستین مارینو، معاون ارشد تجارب سیستمی و جان اندروز، معاون ارشد CoreOS به عنوان جانشین‌های آینده او نام برده شده است.

سرویس‌های اپل مانند موزیک، تی‌وی‌پلاس، آیکلاد و مپس به وسیله ادی کیو هدایت می‌شوند. که در آینده به نظر می‌رسد جای خود را به پیتر استرن که ۴ سال در اپل سایقه دارد بدهد. هدایت بخش توسعه باندل جدید شرکت با عنوان «اپل وان» در دستان استرن قرار دارد.

سمت یکی دیگر از مدیران با سابقه اپل به نام صابیح خان که سال گذشته به عنوان معاون ارشد عملیات انتخاب شد توسط پریا بالاسوبرامانیام پر خواهد شد و دنی ریکو، مدیر بخش مهندسی سخت افزار هم باید کم کم از سمتش خداحافظی کند چرا که جان ترنوس جای او را خواهد گرفت. علاوه بر جایگزین‌هایی که گفته شد یک لیست ذخیره هم تهیه شده تا در صورت لزوم جای گزینه‌های اصلی را پر کنند.
برچسب ها: اپل آیفون تیم کوک
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 31 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی