کد خبر: ۴۲۴۰۶
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

هواوی به بزرگ‌ترین فروشنده گجت‌های پوشیدنی در جهان تبدیل شد

در سه ماهه دوم سال 2024 هواوی از نظر حجم نقل و انتقالات و سهم از بازار در صدر رنکینگ جهانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» به نقل از آی تی رسان، در سه ماهه دوم سال 2024 (حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن) مجموعا 43.7 میلیون دستگاه پوشیدنی مچی شامل مج‌بندها و ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان به فروش رفت. در این میان شرکت هواوی از نظر حجم نقل و انتقالات و سهم از بازار در صدر رنکینگ جهانی قرار گرفت.

بر اساس گزارش جدید موسسه IDC درباره بازار گجت‌های پوشیدنی، هواوی با فروش 8.9 میلیون دستگاهی و کسب سهم 20.3 درصدی از بازار جهانی، رشد سالیانه 42 درصدی را تجربه کرده است.

چین یکی از بازارهای بزرگ دستگاه‌های پوشیدنی محسوب می‌شود و هواوی موفق به فروش حدودا 6 میلیون دستگاه پوشیدنی مچی در این بازار شد. این موضوع موجب شد تا سهم هواوی از بازار به 38.4 درصد افزایش پیدا کند.

علیرغم موفقیت هواوی، بازار جهانی دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند با افت جزئی 0.7 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه شد. میزان تقاضا برای مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند هواوی چشمگیر بود و در این میان مچ‌بند هواوی فیت 3 به محرک اصلی رشد در سراسر جهان تبدیل شد. همچنین این برند چینی موفق به افزایش سهم خود از بازار در سراسر منطقه اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین شد.

شیائومی با فروش 5.9 میلیون دستگاهی و کسب سهم 13.5 درصدی از بازار در جایگاه دوم رتبه‌بندی جهانی قرار گرفت. سری محصولات ردمی به‌عنوان گزینه‌های رده پایین شیائومی به‌عنوان محرک‌های اصلی رشد عمل کردند. این در حالیست که دستگاه‌های پریمیوم‌تر نظیر واچ S3 و واچ 2 نیز عملکرد مناسبی داشتند.

اپل با فروش 5.7 میلیون واحدی و کسب سهم 13.1 درصدی از بازار در رتبه سوم جای گرفت. رقابت قیمتی شدید از سوی رقبای چینی موجب شد تا غول کوپرتینویی با کاهش حدودا 12 درصدی نقل و انتقالات خود نسبت به دوره مشابه سال قبل مواجه شود.

در این دوره زمانی، سامسونگ موفق به فروش 3.3 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی شد. همچنین گلکسی فیت 3 به‌عنوان محرک‌ اصلی رشد برند کره‌ای نقش‌آفرینی کرد.

هلدینگ BBK با فروش 2.9 میلیون واحدی و کسب سهم 6.6 درصدی از بازار در رتبه پنجم قرار گرفت. این دستاورد مدیون تقاضای چشمگیر برای ساعت‌های بچه‌گانه در بازار چین است.

ارسال نظرات
اعطای ۲.۵ همت اعتبار در بازارگاه اعتباری باروک اولین پلتفرم اعتباری ضد تورمی کشور یکساله شد
وبگردی