کد خبر: ۴۲۴۵۶
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۰

گوگل با امتناع ارائه دسترسی به پلتفرم اندروید اتو مقابل قوانین اتحادیه اروپا می‌ایستد

شرکت گوگل ممکن است به دلیل محدود کردن دسترسی اپلیکیشن JuicePass به پلتفرم اندروید اتو، با اتهام نقض قوانین رقابت روبرو شود.یک مشاور حقوقی در دادگاه عالی اروپا، روز پنجشنبه، با نظر اداره رقابت ایتالیا همسو شد. این مشاور معتقد است که امتناع گوگل از فراهم کردن امکان دسترسی اپلیکیشن e-mobility توسعه‌یافته توسط شرکت Enel به پلتفرم اندروید اتو، می‌تواند به عنوان تخلف از قوانین رقابت تلقی شود.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از  تکنا، در سال 2021، اداره رقابت ایتالیا شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) را به دلیل مسدود کردن اپلیکیشن JuicePass در اندروید اتو جریمه کرد. اپلیکیشن JuicePass به رانندگان امکان می‌داد تا از طریق نقشه‌های تعبیه‌شده در داشبورد خودرو به مسیریابی پرداخته و پیام‌های خود را ارسال نمایند. گوگل دلیل این اقدام را نگرانی‌های امنیتی و نبود الگوی مشخص برای سازگاری اپلیکیشن JuicePass با اندروید اتو عنوان کرد.

گوگل علیه این حکم در شورای دولتی ایتالیا اعتراض کرد. در پی این اعتراض، شورای دولتی ایتالیا از دادگاه عدالت اتحادیه اروپا درخواست مشاوره حقوقی نمود. لایلا مدینا، وکیل کل دادگاه، در این خصوص اظهار داشت: “امتناع گوگل از اعطای دسترسی به اشخاص ثالث برای استفاده از پلتفرم اندروید اتو، ممکن است به عنوان تخلف از قوانین رقابت تلقی شود.”

به گفته مدینا، هرگاه شرکتی با اعمال نفوذ خود، دسترسی یک اپلیکیشن توسعه‌یافته توسط شخص ثالث به پلتفرمی را محدود یا مسدود نماید و این اقدام منجر به ایجاد اثرات ضد رقابتی به زیان مصرف‌کنندگان گردد، بدون اینکه توجیه منطقی برای آن وجود داشته باشد، مرتکب سوء استفاده از موقعیت مسلط خود شده است. قضات دادگاه عدالت اتحادیه اروپا که قرار است در ماه‌های آینده رای نهایی خود را صادر نمایند، معمولاً آرای خود را مطابق با نظر اکثریت مشاوران حقوقی صادر می‌نمایند.

ارسال نظرات
اعطای ۲.۵ همت اعتبار در بازارگاه اعتباری باروک اولین پلتفرم اعتباری ضد تورمی کشور یکساله شد
وبگردی