کد خبر: ۴۲۴۸۳
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۱

یوتیوبرها یک ماکت کاری 2 متری از آیفون 15 پرو مکس اپل ساختند

دو یوتیوبر یک ماکت کاری از آیفون 15 پرو مکس ساختند. پروژه تکمیل شده حدود 2 متر ارتفاع و 200 کیلوگرم وزن دارد، که باعث شد این دو رکورد رسمی گینس را به دست آورند.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از ایتنا، ساختن تنها یک گوشی هوشمند از نقطه صفر کار بزرگی خواهد بود، حتی اگر دنیا پر از گوشی باشد. حالا تصور کنید که سعی کنید چیزی بسازید که 100 برابر اندازه معمولی آن باشد و تقریباً همه اشکال و عملکردهای مشابه یک گوشی معمول را داشته باشد.
 
دو یوتیوبر به نام‌های متیو پرکینز (از کانال DIY Perks) و آرون ماینی (از کانال  MrWhoseTheBoss) دقیقاً این کار را انجام دادند و یک ماکت کاری از آیفون 15 پرو مکس ساختند. پروژه تکمیل شده حدود 2 متر ارتفاع و 200 کیلوگرم وزن دارد، که باعث شد این دو رکورد رسمی گینس را به دست آورند.
 
پرکینز کار ساخت آن را از صفحه‌نمایش شروع کرد، کاری عظیم که نیازمند تبدیل یک تلویزیون اولد ۸۸ اینچی LG Signature به یک صفحه نمایش لمسی کارآمد بود. او به یک سازنده سفارش داد تا یک تکه فویل لمسی به اندازه این صفحه‌نمایش بسازد و آن را با یک چسب اپوکسی UV شفاف در جای خود تثبیت کرد.
 


چالش بعدی یافتن راهی برای قرار دادن مدل‌های بزرگ برای اجزای این گوشی در یک قاب بود: بلندگوها، آرایه دوربین سه لنزی، دکمه‌های صدا و پاور و دکمه عملکرد ویژه. او یک قاب آلومینیومی با یک تکیه‌گاه صلیبی‌شکل در وسط آن ساخت.

دوربین‌ها به‌ویژه ارزان نبودند، زیرا پرکینز تصمیم گرفت از EOS R5 کنون و همچنین RX10 Mark 4 سونی برای تقلید از لنز تله‌فوتوی آیفون 15 پرو مکس استفاده کند. این قاب همچنین به گونه‌ای طراحی شده بود که به‌طور دائم بر روی پایه تلفن با مقیاس مشابه نصب شود تا بتوان بدون فشار آوردن زیاد به کاربر آن را چرخاند.
 


تنها جزء اصلی که آنها نتوانستند بازتولید کنند سیستم‌عامل آن بود، زیرا iOS اپل منبع‌بسته است. از اینرو ابن کار را با اندروید و به کمک Bliss OS با استفاده از یک پوسته تم‌دار انجام دادند که حس صفحه اصلی آیفون را شبیه‌سازی کرد.
 
این گوشی 70000 دلاری ممکن است بزرگ باشد، اما به نظر می‌رسد که به اندازه یک آیفون معمولی کاربردی باشد. ماینی و گروهی از دوستانش این گوشی را به دنیای واقعی بردند تا آن را آزمایش کنند، و ظاهراً می‌تواند خریدهای tap-to-pay، ارسال ایمیل و برقراری تماس ویدیویی را انجام دهد.

ارسال نظرات
اعطای ۲.۵ همت اعتبار در بازارگاه اعتباری باروک اولین پلتفرم اعتباری ضد تورمی کشور یکساله شد
وبگردی