کد خبر: ۴۲۵۱۲
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

ایلان ماسک دولت استرالیا را فاشیست خواند!

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از آی تی رسان، ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس(توییترسابق)، دولت استرالیا را به دلیل تصویب لایحه‌ای برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط در فضای مجازی، فاشیستی خواند.

این اظهارات جنجالی پس از آن صورت گرفت که دولت استرالیا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، پلتفرم‌های اجتماعی موظف هستند تا اقدامات جدی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در بستر خود انجام دهند. در صورت عدم رعایت این قانون، این پلتفرم‌ها با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهند شد.

ماسک که خود را مدافع سرسخت آزادی بیان می‌داند، این قانون را نقض آزادی بیان دانسته و دولت استرالیا را به فاشیسم متهم کرده است. وی در واکنش به این قانون در توییتر نوشت: “فاشیست‌ها.”

دولت استرالیا در پاسخ به انتقادات ماسک، بر لزوم مقابله با انتشار اطلاعات غلط در فضای مجازی تأکید کرده و اعلام کرده است که این قانون به منظور حفاظت از شهروندان در برابر اخبار جعلی و اطلاعات نادرست تصویب شده است.

اظهارات ماسک با واکنش‌های متفاوتی از سوی کارشناسان و سیاستمداران روبرو شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که ماسک با این اظهارات قصد دارد تا از اعمال مقررات بر فعالیت‌های تجاری خود جلوگیری کند، در حالی که برخی دیگر از این اقدام وی حمایت کرده و آن را دفاع از آزادی بیان دانسته‌اند.

این اختلاف بین ماسک و دولت استرالیا می‌تواند تبعات گسترده‌ای برای صنعت فناوری و آزادی بیان در فضای مجازی داشته باشد. از جمله این تبعات می‌توان به افزایش تنش بین دولت‌ها و شرکت‌های فناوری، تشدید نظارت بر فضای مجازی و محدود شدن آزادی بیان در برخی از کشورها اشاره کرد.

برچسب ها: ایلان ماسک
ارسال نظرات
وبگردی