کد خبر: ۴۲۵۱۹
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰

کاربران اروپایی آیپد به‌زودی قادر به نصب برنامه از اپ استورهای متفرقه خواهند بود

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از آی تی رسان، کاربران iOS در کشورهای اروپایی از ماه‌ها قبل قادر به دانلود و نصب برنامه‌ها از اپ استورهای متفرقه هستند. اکنون مشخص شده که این ویژگی طی هفته آینده برای کاربران آیپد در اتحادیه اروپا نیز قابل دسترس خواهد بود.

به بیان دقیق‌تر، کاربران اروپایی آیپد از روز دوشنبه 16 سپتامبر (26 شهریور ماه) برای دانلود برنامه‌ها روی تبلت خود می‌توانند از اپ استورهای ثالث استفاده کنند. این پدیده به احتمال فراوان بدان معناست که قابلیت پشتیبانی از اپ استورهای متفرقه به iPadOS 18 افزوده خواهد شد. بعلاوه برنامه‌های مرورگر iPadOS نیز می‌توانند از موتورهای جایگزینی که متعلق به سافاری نیستند؛ بهره‌برداری نمایند.

این خبر پیش‌تر در ماه مه اعلام شد که اکنون بالاخره در آستانه تبدیل شدن به واقعیت قرار گرفته است. البته اپل چنین اقدامی را به‌صورت داوطلبانه انجام نمی‌دهد. این تصمیم نتیجه اتخاذ مقررات سخت‌گیرانه‌تر توسط اتحادیه اروپا برای هدف قرار دادن اپل و سایر بازیگران بزرگ مشابه با آن است.

در واقع اپل مجبور به اعمال چنین سیاست‌های جدیدی شده و در غیر این‌صورت هرگز سیاست‌های کنترلی و محدودکننده برای سیستم‌عامل‌ موبایلی خود را تغییر نمی‌داد.

برچسب ها: آیپد
ارسال نظرات
وبگردی