کد خبر: ۴۲۵۲۵
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۵

NotebookLM؛ قابلیت جدید هوش مصنوعی گوگل برای تبدیل یادداشت به صدا

گوگل در حال آزمایش عملکرد جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد یادداشت‌های خود را به یک پادکست تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل کنند.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از ایتنا، در حال آزمایش عملکرد جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد یادداشت‌های خود را به یک پادکست تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل کنند.

 ویژگی آزمایشی که در حال حاضر در NotebookLM موجود است، می‌تواند یادداشت‌برداری کند، مطالب را خلاصه کند و بین موضوعات ارتباط برقرار کند تا اسناد شما را به بحث‌های صوتی جذاب تبدیل کند.
 

تبدیل یادداشت‌ها به صدا


این غول فناوری در پستی در وبلاگ خود گفت: با یک کلیک، هوش مصنوعی می‌تواند یک بحث زنده و عمیق را بر اساس درخواست‌های شما برای تبدیل نوت تلفن خود از متن به صوتی آغاز کند.

کاربران همچنین می‌توانند این مکالمات صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی را که از عبارات مدرن استفاده می‌کنند و صدایی شبیه به انسان دارند، دانلود کنند.

با این حال، هوش مصنوعی گاهی اوقات کلمات و عبارات را هنگام خواندن آنها هجی می‌کند.

 

 

نحوه استفاده


برای استفاده از ویژگی جدید، یکی از یادداشت‌های خود را در NotebookLM باز کنید و روی دکمه Generate کلیک کنید تا یک نمای کلی صوتی ایجاد کنید.

 در حالی که این ویژگی جدید ممکن است ابزار مفیدی برای درگیر کردن کاربران با یادداشت‌های شما باشد، گوگل خاطر نشان می‌کند این عملکرد هنوز آزمایشی است و محدودیت‌هایی دارد.

برای مثال، اگر یک یادداشت طولانی دارید، ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا یک نمای کلی صوتی ایجاد کنید. همچنین، این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی محدود است.

در اوایل سال جاری، گوگل NotebookLM را به بیش از 200 کشور گسترش داد و مدل اصلی زبان بزرگ را که از NotebookLM پشتیبانی می‌کند به Gemini 1.5 Pro ارتقا داد.

برچسب ها: گوگل
ارسال نظرات
وبگردی