کد خبر: ۴۲۵۳۹
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت یک ویرایشگر پیشرفته تصویر به مرورگر اج اضافه می‌کند

بررسی نسخه‌ی آزمایشی مایکروسافت اج، از اضافه‌شدن ابزار ویرایشگر پیشرفته به این مرورگر خبر می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از زومیت، گوگل کروم از نظر سهم بازار صدرنشین بازار مرورگرها است، اما مایکروسافت همچنان تلاش می‌کند مرورگر اج را به‌عنوان رقیب جدی کروم، مطرح کند و آن را به سطح بالاتری برساند.

اخیراً قابلیت جدیدی در نسخه‌ی آزمایشی Canary اج مشاهده شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر خود را بدون ترک مرورگر، ویرایش کنند و به‌اشتراک بگذارند.

خبر اضافه‌شدن ویژگی ویرایشگر پیشرفته‌ی تصویر در اج را افشاگر معروف Leopeva64 در ایکس به‌‌اشتراک گذاشت. او در چند روز اخیر نسخه‌ی آزمایشی اج را به‌دقت زیر نظر گرفت و به‌دنبال ویژگی‌های جدید بود. Leopeva64 متوجه شد مایکروسافت در حال توسعه‌ی ویرایشگر تصویر داخلی برای اج است که از برند Designer و ابزارهای هوش مصنوعی آن بهره می‌برد.

باتوجه‌به اینکه نسخه‌ی Canary به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود، Leopeva64 بعد از هر آپدیت پیگیر پیشرفت ابزار ویرایشگر تصویر این مرورگر بود. نهایتاً مایکروسافت فرایند ورود به Designer را کامل کرد و کاربر موفق شد از تمامی ابزارهای آن استفاده کند.

بررسی‌های Leopeva64 از اضافه‌شدن ویرایشگر پیشرفته‌ی تصویر به اج خبر می‌دهد. کاربران می‌توانند تصاویر را از دسکتاپ خود بارگذاری، ویرایش، یادداشت‌گذاری و با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تغییراتی روی آن‌ها اعمال کنند. سپس امکان آپلود مستقیم تصاویر در سرویس‌های مختلف ذخیره‌سازی ابری وجود دارد.

ظاهراً مایکروسافت با اضافه‌کردن Designer به مرورگر اج، دو هدف را همزمان دنبال می‌کند. اول اینکه کاربران دیگر نیازی ندارند برای ویرایش تصاویر، فایل‌ها را روی کامپیوتر دسکتاپ خود ذخیره و آن‌ها را در نرم‌افزارهای دیگر باز کنند و همه‌چیز به‌راحتی روی مرورگر انجام می‌شود. از طرفی، قابلیت مذکور به مایکروسافت اجازه می‌دهد ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را معرفی و کاربران را به استفاده از نسخه‌های پولی این ابزارها ترغیب کند.

 

ارسال نظرات
وبگردی