کد خبر: ۴۲۵۵۱
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۰

متا حفاظت از نوجوانان را در اینستاگرام تقویت کرد

گروه متا روز سه‌شنبه از ایجاد «حساب‌های نوجوانان» خبر داد که هدف آن بهبود امنیت کاربران زیر سن قانونی در اینستاگرام است. اینستاگرام پیشتر توسط بسیاری از انجمن‌ها و مقامات به آسیب‌زدن به سلامت روانی جوانان متهم شده بود.
به گزارش «نبض فناوری» به نقل از ایتنا، آنتیگون دیویس، معاون شرکت متا در امور ایمنی، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این به‌روزرسانی مهم برای آرامش خاطر والدین طراحی شده است.»

بر اساس این تغییرات، برای حساب کاربران ۱۳ تا ۱۵ ساله به‌طور پیش‌فرض محدودیت‌هایی در مورد افرادی که می‌توانند با آن‌ها تماس بگیرند و محتوایی که می‌توانند مشاهده کنند، اعمال خواهد شد.

نوجوانانی که مایل به داشتن پروفایل عمومی و محدودیت‌های کمتر هستند، مانند اینفلوئنسرها، باید از والدین خود اجازه بگیرند، چه این افراد از قبل حساب کاربری در اینستاگرام داشته باشند و چه تازه وارد آن شده باشند.

دیویس افزود: «این تغییرات به منظور اطمینان از صحت اقدامات ما در این زمینه انجام شده است.» 

به گفته این شرکت والدین می‌توانند فعالیت‌های فرزندان خود را در این شبکه اجتماعی نظارت کنند و در صورت لزوم اقداماتی از جمله مسدود کردن حساب کاربری فرزند خود در این پلتفرم، انجام دهند.  

به گفته شرکت مادر،‌ فیسبوک، واتس‌اپ و مسنجر نیز قوانین مربوط به سن را سخت‌تر می‌کند. 

دیویس گفت: «ما می‌دانیم که نوجوانان ممکن است در مورد سن خود دروغ بگویند تا از محدودیت‌ها فرار کنند. اما اکنون، اگر نوجوانی بخواهد تاریخ تولد خود را تغییر دهد، باید سن خود را اثبات کند.»

فشارهای فزاینده
از یک سال گذشته، فشار بر متا به‌عنوان دومین شرکت بزرگ تبلیغات دیجیتال و رقبای آن افزایش یافته است. در اکتبر گذشته، حدود چهل ایالت آمریکا از پلتفرم‌های متا به‌دلیل آسیب به «سلامت روانی و جسمی جوانان» شکایت کردند. این آسیب‌ها شامل اعتیاد، آزارهای اینترنتی و اختلالات تغذیه‌ای است.

نمایندگان از واشنگتن تا کانبرا در حال کار بر روی قوانینی برای حفاظت بهتر از کودکان در فضای آنلاین هستند. استرالیا به‌زودی حداقل سن استفاده از شبکه‌های اجتماعی را بین ۱۴ تا ۱۶ سال تعیین خواهد کرد.

متا در حال حاضر از کنترل سن تمام کاربران خود به بهانه حفظ حریم خصوصی خودداری می‌‌کند. دیویس اظهار داشت: «اگر متوجه شویم که کسی قطعاً در مورد سن خود دروغ گفته است، دخالت می‌کنیم، اما نمی‌خواهیم ۳ میلیارد نفر را مجبور به ارائه مدارک شناسایی کنیم.»

به گفته او، کنترل سن کاربران باید در سطح سیستم‌عامل موبایل، مانند «اندروید» یا «آی‌او‌اس» انجام شود، چرا که این شرکت‌ها اطلاعات دقیقی درباره سن کاربران دارند و می‌توانند آن‌ها را با اپلیکیشن‌های مورد استفاده نوجوانان به اشتراک بگذارند.

نگرانی‌های موجود
با این حال، مشخص نیست که آیا این اقدامات برای حفاظت از نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی کافی خواهد است یا نه. متیو برگمن، وکیلی که در سال ۲۰۲۱ سازمانی برای دفاع از «قربانیان شبکه‌های اجتماعی» تأسیس کرده، معتقد است که «اینستاگرام اعتیادآور است و کودکان را وارد چرخه‌های مخرب می‌کند.»

این سازمان نماینده ۲۰۰ خانواده است که فرزندانشان پس از دیدن ویدئوهای پیشنهاد شده توسط اینستاگرام یا تیک‌تاک دست به خودکشی زده‌اند. برگمن همچنین به موارد متعددی اشاره می‌‌کند که در آن دختران جوان دچار اختلالات شدید تغذیه‌ای شده‌اند. 

متا پیشتر ترویج رژیم‌های غذایی افراطی در پلتفرم‌های خود را در سال‌های اخیر ممنوع کرد.

برگمن می‌گوید: «این اقدامات گام‌های کوچکی در مسیر درست هستند، اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.» 

در ماه ژوئن، یک پزشک آمریکایی خواستار الزام شبکه‌های اجتماعی به نمایش اطلاعات درباره خطرات استفاده نوجوانان شد، مشابه هشدارهایی که روی بسته‌های سیگار مشاهده می‌شود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در جلسه‌ای با کنگره آمریکا در اواخر ژانویه، از والدین قربانیان عذرخواهی کرد و گفت: «من متاسفم برای تمام آنچه که شما تجربه کرده‌اید.»
برچسب ها: متا اینستاگرام
ارسال نظرات
وبگردی