کد خبر: ۴۲۶۴۴
|
۰۶ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۰

چگونه آیکون‌ کلید وی‌پی‌ان را از بالای گوشی‌های اندرویدی حذف کنیم؟

همیشه روشن بودن فیلترشکن باعث می‌شود که یک آیکون کلید کوچک در بخش وضعیت دستگاه در بالای صفحه نشان داده شود. پس می‌توانید برای حذف آن از روش‌های زیادی استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» به نقل از آی تی رسان،ما در این مطلب به سراغ چند ترفند برای نحوه حذف کردن آیکون‌های اصلی و مهم در کنترل پنل در اندروید رفته‌ایم و به شما یاد می‌دهیم که چگونه موارد دلخواه خود را از این بخش حذف کنید. گوشی‌های اندرویدی معمولا دارای ویژگی‌های مفیدی هستند و همه روزه عده‌ زیادی از کاربران به سراغ خریداری این محصولات می‌روند‌.

اما ممکن است بخواهید پس از خریداری گوشی و یا پس از مدتی استفاده، تغییرات متعددی در دستگاه ایجاد کنید. یکی از این تغییرات و سفارشی‌سازی‌ها، حذف آیکون‌ کلید است. این آیکون هنگامی مشاهده می‌شود که وی‌پی‌ان دستگاه را روشن کرده باشید. پس باید برای حذف این آیکون به برنامه مراجعه کرده و فیلترشکن را خاموش کنید.

همچنین با ریستارت دستگاه ممکن است این مشکل حل شده و علامت فیلرشکن که به صورت کلید نشان داده می‌شود، از بخش وضعیت که در بالای صفحه قرار دارد، پاک شود. اگر مشکل از سرور برنامه باشد، می‌توانید با مراجعه به آن این مشکل را رفع کنید. ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که ما در ادامه این مطلب به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

پس اگر یک کاربر اندروید هستید و گاهی وقت‌ها در هنگام استفاده از وی‌پی‌ان متوجه یک آیکون کلید در بالای صفحه می‌شوید و دوست دارید که هر چه زودتر نسبت به حذف آن اقدام کنید، این مطلب برای شماست. چرا که ما از ترفندهای بی‌شماری برای رفع این مشکل ارائه کرده‌ایم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

حذف آیکون‌ کلید (وی‌پی‌ان) از بخش وضعیت در گوشی‌های اندرویدی

خاموش کردن وی‌پی‌ان

همیشه روشن بودن فیلترشکن باعث می‌شود که یک آیکون کلید کوچک در بخش وضعیت دستگاه در بالای صفحه نشان داده شود. پس می‌توانید برای حذف آن روی این آیکون ضربه بزنید تا وارد برنامه فیلترشکن شوید. سپس روی Disconnect، غیرفعال کردن و یا دکمه خاموش کلیک کنید تا این مشکل حل شود و آیکون حذف شود. حالا می‌بینید که آیکون وی‌پی‌ان به سرعت از بالای صفحه حذف می‌شود.

ریستارت دستگاه اندرویدی

خیلی وقت‌ها با ریستارت کردن دستگاه هوشمند خود می‌توانید بسیاری از مشکلاتی که گوشی با آن روبرو شده است را حل کنید. برخی از کاربران اظهار داشتند که حتی با خاموش کردن گوشی اندرویدی خود نیز نتوانستند آیکون کلید را از بالای صفحه بردارند.

ولی شما اگر بخواهید آیکون کلید یا همان روشن بودن فیلترشکن را از بخش وضعیت بردارید می‌توانید یک بار دستگاه را ریستارت کنید. پس ارزشش را خواهد داشت که یک بار امتحان کنید و ببینید که آیا مشکل شما حل می‌شود یا خیر. اگر پس از انجام این کار نیز متوجه شده که این آیکون همچنان در بخش وضعیت مشاهده می‌شود می‌توانید از روش بعدی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم استفاده کنید.

حذف برنامه‌هایی که از سایت‌های نامطمئن دانلود شده‌اند

برخی از برنامه‌هایی که از منابع نه چندان خوبی دانلود کرده‌اید ممکن است به صورت خودکار در گوشی هوشمند شما موجب روشن شدن وی‌پی‌ان و پروکسی شوند و حتی آیکون کلید را نیز در بالای صفحه به شما نشان دهند.

پس راه حلی که اینجا وجود دارد این است که به دنبال اپلیکیشن‌هایی که از سایت‌های نامعتبر دانلود کرده‌اید باشید و آنها را از دستگاه هوشمند خود حذف کنید. پس از آن بررسی کنید و ببینید که آیا آیکون وی پی ان یا پروکسی که به صورت کلید در بالای صفحه به شما نشان داده می‌شود حذف شده است یا خیر.

آپدیت کردن دستگاه

اگر روش‌هایی که در بالا به آنها اشاره کرده‌ایم برای شما مفید واقع نشدند و نتوانستید با استفاده از آنها مشکل ظاهر شدن آیکون کلید را در بخش وضعیت در گوشی اندرویدی خود حل کنید می‌توانید دستگاه خود را یک بار آپدیت کنید. چرا که ممکن است سیستم قدیمی باعث به وجود آمدن باگ‌های مختلفی شده باشد و این باگ‌ها نیز به صورت مکرر آیکون‌های مختلفی از جمله کلید را در مواقع غیرضروری در بالای صفحه به شما نشان دهند.

پس به سراغ آپدیت کردن دستگاه اندرویدی خود بروید و پس از آن استاتوس بار را مشاهده کنید. اگر آیکون کلید در اینجا یا همان بخش وضعیت دستگاه وجود نداشت، این به این دلیل است که مشکل شما حل شده است.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

  • چگونه شماره IMEI را در اندروید پیدا کنیم؟ + راهنمای یافتن این شماره با گوشی یا بدون وجود آن
  • آیا می‌توان تاریخچه تماس‌های حذف شده را در آیفون بازیابی کرد؟

فعال سازی و غیر فعال کردن حالت هواپیما در گوشی اندرویدی

حتی اگر وی پی ان خود را نیز خاموش کنید ممکن است آیکون کلید در بالای صفحه از بین نرود و همچنان در این بخش حضور داشته باشد. پس می‌توانید یک بار دستگاه را روی حالت هواپیما قرار دهید، چرا که این قابلیت به شما کمک می‌کند تا تمامی شبکه‌های موجود از جمله وی پی ان را خاموش کنید. پس از این کار بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل ظاهر شدن آیکون کلید در بالای صفحه در گوشی اندرویدی شما رفع شده است یا خیر. ما مراحل انجام این کار را در بخش پایین برای شما ارائه کردیم:

مرحله 1: در ابتدا وارد پنل نوتیفیکیشن‌ها یا همان کنترل پنل شوید و سپس روی گزینه Airplane mode که به صورت آیکون هواپیما به شما نشان داده می‌شود، ضربه بزنید. حالا باید به مرحله دوم بروید.

مرحله 2: اکنون چند ثانیه صبر کنید و سپس روی این گزینه مجدداً کلیک کنید تا حالت هواپیما خاموش شود.

اما اگر نتوانستید که آیکون حالت هواپیما را در بخش کنترل پنل پیدا کنید می‌توانید با استفاده از مراجعه به تنظیمات این قابلیت را فعال‌سازی کنید. ما در ادامه در مراحل مختلفی نحوه انجام این کار را برای شما توضیح دادیم:

مرحله 1: برای انجام این کار باید یک بار وارد تنظیمات شوید و سپس روی Network and Internet ضربه بزنید.

مرحله 2: در این گام باید دکمه کنار گزینه Airplane mode را فعال سازی کنید. سپس به مرحله بعدی مراجعه کنید.

مرحله 3: حالا چند ثانیه صبر کنید و دوباره دکمه حالت هواپیما را خاموش کنید تا این قابلیت غیر فعال شود.

البته با توجه به نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید ممکن است مراحل گفته شده برایتان متفاوت باشند. همچنین می‌توانید از قابلیت جستجو در تنظیمات استفاده کنید تا به دنبال گزینه Airplane mode بگردید.

پس از آن از مراحل بالا به سراغ فعال سازی و غیر فعال سازی مجدد این قابلیت باشید. در نهایت بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل مشاهده آیکون کلید در بخش وضعیت در دستگاه اندرویدی شما حل شده است یا خیر. اگر همچنان می‌بینید که این مشکل رفع نشده است اصلا نگران نباشید چرا که ما در ادامه راهکارهای موثر دیگری را برای شما ارائه کردیم که می‌توانید با استفاده از آنها این مشکل را حل کنید.

پاک کردن حافظه پنهان برنامه وی‌پی‌ان مورد نظرتان

همیشه با پاک کردن حافظه پنهان برنامه‌ها باگ‌های کوچکی که موجب مشکلات در دستگاه می‌شوند رفع خواهند شد. اگرچه با گذشت زمان ممکن است در حافظه پنهان برنامه‌ها فایل‌های دچار مشکلی به وجود بیاید که روی عملکرد برنامه تاثیر منفی بگذارند.

در این حالت بهترین راهکار این است که حافظه پنهان برنامه فیلترشکن موجود در گوشی اندرویدی خود را یک بار به صورت کامل پاک کنید و پس از آن بررسی کنید و ببینید که آیکون کلید از بخش وضعیت در گوشی اندرویدی شما پاک شده است یا خیر. شما همچنین می‌توانید با فعال کردن آپشن توقف اجباری برنامه فیلترشکن خود در همان صفحه این مشکل را حل کنید.

غیر فعال سازی اتصال وی‌پی‌ان

حتی پس از خاموش کردن فیلترشکن نیز ممکن است نتوانید آیکون کلید را از بخش وضعیت در اندروید پاک کنید. یک نکته مهم در اینجا این است که احتمالا وی پی ان شما همچنان متصل است. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک بار وارد تنظیمات دستگاه شوید و اتصال وی پی ان را به صورت کامل قطع کنید. برای انجام این کار بهتر است که از مراحلی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم استفاده کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس روی گزینه Network and Internet ضربه بزنید و پس از آن گزینه VPN را انتخاب کنید.

مرحله 2: در این مرحله باید دکمه تنظیماتی که در کنار وی‌پی‌ان شما قرار گرفته است را لمس کنید تا فیلترشکن شما در این بخش غیر فعال شود. سپس به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3: در اینجا روی گزینه Forget VPN ضربه بزنید و پس از آن Forget را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند و وی‌پی‌ان از اینجا حذف شود.

در نهایت بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل ظاهر شدن آیکون کلید در بالای صفحه در گوشی اندرویدی شما حل شده است یا خیر. اگر متوجه شدید که این مشکل همچنان باقیست می‌توانید تنظیمات شبکه را در دستگاه خود ریست کنید. ما این ترفند را در ادامه برای شما به صورت مفصل توضیح داده‌ایم، با ما همراه باشید.

ریست کردن تنظیمات شبکه

ریست کردن تنظیمات شبکه در اندروید همیشه می‌تواند مشکلات متعددی که در دستگاه و در بخش شبکه با آن روبرو هستید را حل کند. شما با ریست کردن تنظیمات شبکه در این بخش متوجه می‌شوید که تنظیمات وای فای، بلوتوث، وی‌پی‌ان و تمام اتصال‌های اینترنت همراه شما نیز ریست خواهند شد. اگرچه با انجام این کار فایل‌های مهمی که در این بخش وجود دارند حذف نخواهد شد.

هنگامی که تنظیمات شبکه را در دستگاه اندرویدی خود ریست کنید، تمام سفارشی‌سازی‌ها و تغییراتی که تاکنون در تنظیمات اعمال کرده بودید به نسخه پیش فرض خود باز خواهند گشت. این امر همچنین می‌تواند آیکون کلید یا فیلترشکن را از بخش وضعیت در گوشی اندرویدی شما حذف کرده پس به شما توصیه می‌کنیم که یک بار این کار را انجام دهید چون ارزشش را خواهد داشت!

امیدواریم با این ترفند این مشکل حل شود اما در نهایت اگر متوجه شدید که این مشکل حل نشده است می‌توانید از روشی که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم استفاده کنید.

فعال کردن حالت Demo Mode

حالت Demo Mode به کاربران امکان می‌دهد تا بخش وضعیت را به صورت ثابت تعیین کنند، بنابراین هیچ نوتیفیکیشن یا آیکون اضافه‌ای را در این بخش مشاهده نخواهید کرد. این ترفند برای بسیاری از افراد بسیار کاربردی است اما ممکن است برخی از کاربران نیز از این ویژگی شاکی باشند و بخواهند هرچه سریعتر آن را غیرفعال کنند.

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا آیکون کلید را از گوشی اندرویدی خود حذف کرده و از شر این مشکل خلاص شوید‌. برای فعال کردن حالت Demo Mode نیاز است که به آپشن Developer دسترسی پیدا کنید و سپس از مراحلی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم نسبت به فعال سازی حالت Demo Mode اقدام کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس روی  گزینه Additional settings ضربه بزنید. در اینجا باید Developer options را انتخاب کنید. سپس به مرحله دوم بروید.

مرحله 2: حالا به دنبال گزینه Demo mode بگردید و پس از آن دکمه کنار آن و سپس Turn on را بفشارید تا این قابلیت فعال شود. اکنون تغییرات ذخیره خواهند شد.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

  • معرفی چند راهکار برای حل مشکل ارسال نشدن ایمیل در برنامه جیمیل گوشی‌های اندرویدی
  • رفع ارور Can’t Take Screenshot Due to Security Policy هنگام گرفتن اسکرین شات

شما می‌توانید از همین مراحل استفاده کنید و این قابلیت را به صورت کامل در گوشی اندرویدی خود غیرفعال کنید. سپس بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل ظاهر شدن آیکون کلید در بالای صفحه گوشی اندرویدی شما حل شده است یا خیر. شک نداریم که با تمام راهکارهایی در بالا برایتان ارائه کرده‌ایم موفق شده‌اید این آیکون را از بالای صفحه بردارید.

یادتان باشد که با فعال سازی حالت Demo Mode هیچ آیکونی از جمله آیکون کلید را در بخش استاتوس بار یا همان بخش وضعیت مشاهده نخواهید کرد و حتی نوتیفیکیشن نیز دریافت نخواهید کرد.

سوالات متداول درباره چگونگی رفع آیکون کلید از بخش وضعیت در گوشی‌های اندرویدی

آیا با برداشتن آیکون کلید از بخش وضعیت عملکرد و اتصال وی پی ان نیز در دستگاه تغییر می‌کند؟

خیر اینطور نیست، برداشتن آیکون کلید از بالای صفحه در گوشی اندرویدی هیچ تاثیری روی عملکرد آن نخواهد گذاشت مگر اینکه شما وی‌پی‌ان را در دستگاه خود خاموش کرده باشید در نتیجه در این صورت است که نمی‌توانید به وی پی ان متصل شوید و از اتصال آن استفاده کنید.

آیا وی‌پی‌ان باعث کندتر شدن سرعت اینترنت خواهد شد؟

بله با توجه به سرویس فیلترشکنی که از آن استفاده می‌کنید ممکن است سرعت اینترنت شما نیز کمی کاهش پیدا کند.

آیا بهتر است که وی پی ان را غیرفعال کنیم؟

نیازی نیست که فیلترشکن را در دستگاه اندرویدی خود غیرفعال کنید مگر اینکه بخواهید از اطلاعات مهم شخصی و یا آدرس‌های حیاتی که در دستگاه خود در اختیار دارید محافظت کنید. به علاوه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگامی از وی‌پی‌ان استفاده کنید که به یک وای فای عمومی وصل شده‌اید.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب هر ترفندی که برای برداشتن آیکون کلید از بخش وضعیت یا بالای صفحه در گوشی‌های اندرویدی به آنها نیاز دارید را برای شما ارائه کنیم. این آیکون هنگامی مشاهده می‌شود که وی‌پی‌ان دستگاه را روشن کرده باشید. پس باید برای حذف این آیکون به برنامه مراجعه کرده و فیلترشکن را خاموش کنید.

پس اگر یک کاربر اندروید هستید و گاهی وقت‌ها در هنگام استفاده از وی‌پی‌ان متوجه یک آیکون کلید در بالای صفحه می‌شوید و دوست دارید که هر چه زودتر نسبت به حذف آن اقدام کنید، ترفندهای موجود در این مطلب به شما کمک می‌کنند تا این مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنید. اگر بخواهید آیکون کلید یا همان روشن بودن فیلترشکن را از بخش وضعیت بردارید می‌توانید یک بار دستگاه را ریستارت کنید.

همچنین می‌‌توانید به فعال سازی حالت Demo Mode اقدام کنید. هنگامی که تنظیمات شبکه را در دستگاه اندرویدی خود ریست کنید، تمام سفارشی‌سازی‌ها از جمله آیکون کلید یا فیلترشکن از بخش وضعیت در گوشی اندرویدی شما حذف می‌شوند. پاک کردن حافظه پنهان برنامه وی‌پی‌ان مورد نظرتان نیز می‌تواند موثر واقع شود.

در نهایت به پایان این مطلب رسیده‌ایم، از اینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم که راهکارهای داده شده در این مطلب برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها نسبت به حل مشکل حذف آیکون‌ کلید (وی‌پی‌ان) از بالای صفحه گوشی‌های اندرویدی اقدام کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

 

ارسال نظرات
وبگردی