کد خبر: ۴۲۶۶۰
|
۰۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۰

گوشی سامسونگ گلکسی S25 اولترا با حافظه رم 16 گیگابایتی عرضه می‌شود

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از آی تی رسان، سامسونگ در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال 2025 از هیچ گوشی پرچمدار دیگری رونمایی نخواهد کرد. اکنون همه نگاه‌ها به سری پرچمدار سال آینده برند کره‌ای موسوم به گلکسی S25 دوخته شده است. این گوشی‌ها تنها چند هفته پس از شروع سال 2025 به‌طور رسمی معرفی خواهند شد.

در رابطه با ویژگی‌های احتمالی برترین پرچمدار سری گلکسی S25 گمانه‌زنی‌های فراوانی مطرح شده است. پیش‌تر شایعه شده بود که گلکسی S25 اولترا با پیشرفتی بزرگ در زمینه ظرفیت رم عرضه خواهد شد. اکنون یک منبع آگاه چنین پیشرفتی را مورد تائید قرار داده است.

البته این نخستین بار نیست که یک گوشی گلکسی S اولترا از حافظه رم 16 گیگابایتی بهره می‌گیرد. یک افشاگر مشهور با شناسه Ice Universe از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی X مدعی شده که عرضه نسخه‌ای از گلکسی S25 اولترا با حافظه رم 16 گیگابایتی قطعی خواهد بود. این افشاگر پیش‌تر بدون اشاره مستقیم به گلکسی S25 اولترا از به‌کارگیری رم 16 گیگابایتی صحبت کرده بود؛ اما اکنون با تکرار این ادعا هیچ‌گونه ابهامی باقی نمانده است.

با این‌حال ارتقاء رم گوشی صرفا به افزایش ظرفیت آن محدود نخواهد بود؛ چرا که گزارش‌های پیشین نشان می‌دهند گلکسی S25 اولترا از جدیدترین ماژول‌های LPDDR6 DRAM استفاده خواهد کرد. این ماژول‌ها در مقایسه با سایر گزینه‌های کنونی موجود در بازار برتری داشته و در نتیجه به ارتقاء چشمگیر کارآیی و بهره‌وری کمک خواهند کرد. نکته جالب‌تر تراشه‌ای است که در کنار ماژول رم قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش‌ها توان پردازشی گلکسی S25 اولترا از طریق تراشه جدید اسنپدراگون 8 الیت کوالکام تامین خواهد شد.

این نیمه‌هادی جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام به‌شمار رفته و بر پایه فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC تولید می‌شود. این تراشه به‌طور بالقوه پیشرفت‌های چشمگیری را در بخش CPU و GPU به ارمغان آورده و به ارتقاء قابل توجه عملکرد گوشی در زمینه هوش مصنوعی کمک خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا صرفا گلکسی S25 اولترا به‌طور انحصاری و در سراسر جهان از تراشه اسنپدراگون 8 الیت استفاده خواهد کرد یا این گوشی در برخی مناطق با تراشه اگزینوس عرضه خواهد شد.

اگرچه به‌کارگیری رم 16 گیگابایتی ظاهرا پیشرفتی ارزشمند به‌شمار می‌رود؛ اما بایستی توجه داشت که این نخستین بار نیست که یک گوشی پرچمدار گلکسی چنین ظرفیتی از رم را دریافت می‌کند. در گذشته گوشی‌های گلکسی S20 اولترا و گلکسی S21 اولترا نیز در مدل‌هایی با رم 16 گیگابایتی روانه بازار شدند؛ اما در ادامه سامسونگ، حداکثر ظرفیت رم در گوشی‌های نسل بعدی را به 12 گیگابایت کاهش داد. بنابراین پس از گذشت چند سال، بار دیگر سامسونگ حداکثر ظرفیت رم در گوشی‌های هوشمند خود را به 16 گیگابایت ارتقاء می‌دهد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، درآمد ۱۲۷ میلیارد تومانی نماد «توسن» در شهریورماه سالجاری
وبگردی