کد خبر: ۴۲۷۳۲
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰

تصاویر شماتیک از طراحی گوشی پرچمدار شیائومی 15 اولترا منتشر شد

این تصاویر نشان‌دهنده طراحی پنل‌های جلویی و پشتی گوشی و چیدمان سیستم دوربین چهارگانه آن هستند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» به نقل از آی تی رسان،کمپانی شیائومی در تدارک معرفی گوشی‌های شیائومی 15 و 15 پرو در اواخر ماه جاری میلادی است. از سوی دیگر برترین عضو این خانواده موسوم به شیائومی 15 اولترا در اوایل سال 2025 به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

مشخصات و ویژگی‌های شیائومی 15 اولترا پیش‌تر در فضای مجازی فاش شده است؛ اما اکنون نخستین تصاویر شماتیک از طراحی این گوشی پرچمدار در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. این تصاویر از کشور چین منتشر شده و طراحی شماتیک شیائومی 15 اولترا و پیکره‌بندی دوربین پشتی آن‌را نمایش می‌دهند.

همان‌طور که در تصاویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ ماژول جزیره‌ای دوربین پشتی شیائومی 15 اولترا به نمونه موجود در شیائومی 14 اولترا شباهت دارد؛ اما از نظر آرایش لنزها یک تفاوت جزئی به چشم می‌خورد. شیائومی 15 اولترا دارای یک لنز در قسمت بالایی و سه لنز دیگر در زیر آن است؛ اما ماژول دوربین شیائومی 14 اولترا از دو عدد لنز در هر طرف میزبانی می‌کند.

همچنین پرچمدار جدید شیائومی احتمالا مجهز به یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 200 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL HP9 ساخت شرکت سامسونگ خواهد بود. این حسگر در گوشی ویوو ایکس 100 اولترا نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این سناریو در صورت تحقق نشان‌دهنده یک پیشرفت چشمگیر نسبت به سنسور 50 مگاپیکسلی IMX858 ساخت سونی در شیائومی 14 اولترا است.

دقیقا در قسمت پایینی این ماژول شاهد به‌کارگیری دوربین اصلی شایعه شده با سنسور 1 اینچی مشابه با شیائومی 14 اولترا هستیم. این دوربین احتمالا از سنسور 50 مگاپیکسلی LYT-900 ساخت شرکت سونی با قابلیت OIS استفاده خواهد کرد. با این‌حال دوربین‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض احتمالا هیچ‌گونه تغییری را تجربه نخواهند کرد. شیائومی برای این دوربین‌ها احتمالا از همان سنسور IMX858 استفاده می‌کند. لنز فوق‌عریض دارای میدان دید 122 درجه‌ای بوده و ماژول تله‌فوتو نیز از فاصله کانونی 75 میلی‌متری برخوردار خواهد بود.

البته شیائومی برای مهندسی تمامی این دوربین‌ها با شرکت لایکا همکاری خواهد کرد. در قسمت جلویی نیز به‌نظر می‌رسد که شیائومی 15 اولترا مجهز به لبه‌های تخت و حفره کروی‌شکل روی نمایشگر جهت استقرار دوربین سلفی خواهد بود. از جنبه عملکردی نیز انتظار می‌رود که شیائومی 15 اولترا مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 (یا اسنپدراگون 8 الیت) باشد. این تراشه در کنار حافظه رم حداکثر 24 گیگابایتی فعالیت خواهد کرد.

وجود باتری قدرتمند 6200 میلی‌آمپرساعتی، شارژدهی طولانی‌مدت گوشی را تضمین می‌کند. از جنبه نرم‌افزاری نیز پرچمدار آینده شیائومی با رابط کاربری HyperOS 2.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 15 عرضه خواهد شد. این دستگاه احتمالا مجهز به نمایشگری با رزولوشن 2K و لبه‌های کمی خمیده در هر چهار طرف خواهد بود. همچنین شیائومی به منظور آنلاک شدن سریع و آسان گوشی از اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر بهره خواهد برد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها شیائومی 15 اولترا در سه ورژن مختلف چرمی ساده، فایبرگلاس یا سرامیک به بازار عرضه می‌شود. این تنوع بالا امکان تطبیق گوشی با سبک‌ها و سلایق مختلف را فراهم می‌کند.

ارسال نظرات
در آخرین گزارش درآمد «آسیاتک» در کدال، افزایش درآمد و فروش ۴۳ درصدی «آسیاتک» در ۶ ماهه ۱۴۰۳
وبگردی