کد خبر: ۴۲۷۳۴
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

اروپا دست و پای متا را برای استفاده از داده های کاربران بست

طبق رای دادگاه عالی اروپا، شرکت متا پلتفرمز باید استفاده از داده های خصوصی جمع آوری شده از فیس بوک را برای تبلیغات هدفمند محدود کند.

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از رویترز، «مکس شرمس» فعال حریم خصوصی در شکایتی که در دادگاه اتریش ثبت شده، ادعا کرده بود او در نتیجه فرایند آگهی های شخصی سازی شده متا که مبتنی بر پردازش داده های خصوصی است، هدف تبلیغات قرار گرفته است.

پس از آن دادگاه اتریشی از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ راهنمایی خواست که این دادگاه عالی نیز با رای خود از شرمس پشتیبانی کرد.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در این باره گفت: یک شبکه اجتماعی آنلاین مانند فیس بوک نمی تواند از تمام داده های خصوصی به دست آمده، بدون هیچ محدودیت زمانی و بدون تمایز نسبت به نوع داده، برای تبلیغات هدفمند استفاده کند.

قضات این دادگاه اعلام کردند اصل به حداقل رساندن داده ها تحت قوانین حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا که به عنوان «مقررات حفاظت از داده های عمومی» (GDPR) شناخته می شود نیز این امر را مشخص کرده است.

متا در مقابل اعلام کرد بیش از ۵ میلیارد یورو برای حفظ حریم خصوصی در محصولاتش هزینه کرده و از دسته خاصی از داده هایی که کاربران برای شخصی سازی تبلیغات ارائه می دهند استفاده نمی کند و از سوی دیگر آگهی دهندگان مجاز به اشتراک گذاری داده های حساس نیستند.

/مهر

برچسب ها: متا اروپا فیسبوک
ارسال نظرات
سوالی کلیدی که پاسخ به آن برای خیلی‌ها مهم است؛ شکایت‌ها از اسنپ به کجا رسید؟ مبادا «انحصارطلبی» رویه شود!
MPM12 از 22 تا 24 آذر در دانشگاه شریف برگزار می‌شود؛ توسن، حامی دوازدهمین دوره ماراتون برنامه‌نویسی موبایل کشور
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با «نبض فناوری»: در حوزه هوش مصنوعی هر کسی مشغول کاری است!