کد خبر: ۴۲۷۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

ارسال ۳ ساعته برای فروشگاه های آنلاین؛ فصل جدید خدمات اسپید

گپی کوتاه با مهدی خادمی مقدم، بنیانگذار اسپید
اسپید یک سامانه پخش و توزیع مرسولات درون شهری است که به کسب و کارهای آنلاین کمک می کند تا لجستیک و ارسال مرسولاتشان را انجام دهند. فروشگاه های مختلفی از جمله دیجی کالا، گاج مارکت، انتشارات جنگل و جشنواره وب و موبایل از خدمات آن استفاده می کنند. این استارتاپ را مهدی خادمی مقدم راه اندازی کرده. او  30 ساله و دانش آموخته ارشد مکانیک است. در ادامه از چگونگی راه اندازی اسپید می خوانید.

اسپید را معرفی کنید و بگویید چه خدماتی ارائه می کند؟

اسپید، یک سامانه هوشمند پخش و توزیع است که بسته‌های مشتریان را از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابه‌جا می‌کند. اسپید مرسولات فروشگاه‌هایی که به صورت آنلاین اجناس خود را به فروش می‌رسانند پخش می کند. این مرسولات فارغ از اینکه چه میزان مسافت را باید پشت سر بگذارند تا به مشتری برسند، با یک نرخ ثابت توزیع می‌شوند.

ایده اسپید چگونه شکل گرفت؟

استارتاپ اسپید از استارتاپهای  Delhivery در هندوستان و Deliv  در آمریکا بنچ مارک شده است. استارتاپ‌های لجستیک در دنیا سابقه زیادی دارند، بنابراین با تحقیق و بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم جای چنین استارتاپی در ایران خالی است. درواقع اسپید در سال 95  براساس نیاز بازار به لجستیک و پخش مرسولات شکل گرفت.

کاربران شما از چه قشری هستند و تا امروز چه تعداد کاربر جذب کردید؟

کاربران ما فروشگاه های آنلاین هستند که از خدمات پخش و توزیع ما استفاده می کنند. درواقع اسپید به صورت B2B فعالیت می کند و بیش از ۷۰۰ کسب و کار فعال در تهران از خدمات ما استفاده می کنند. درواقع تمامی فروشگاه‌های آنلاین اعم از وب‌سایت، اینستاگرام و تلگرام می‌توانند از خدمات ما استفاده کنند.

تیم شما از چند نفر تشکیل شده است؟

در حال حاضر حدود ۵۰ نفر اعضای تیم اسپید هستند.

حجم بازار را چه میزان برآورد کردید و در نظر دارید چه اندازه از سهم بازار را تصاحب کنید؟

5 الی ۷ درصد مشتریانی که  در تهران خرید آنلاین انجام می دهند، از دست سفیران اسپید بسته و مرسوله شان را تحویل می گیرند. امیدواریم در ۵ سال آینده به سهم ۲۰ الی ۲۳ درصدی این بازار دست یابیم.

در آینده قرار است چه بخشهایی به پلتفرم فعلی اضافه شود؟

در سال ۹۹ خدمات گسترده ای از جمله احراز هویت آنلاین، بیمه مرسولات و ارسال کارت های اعتباری بانکی به اسپید اضافه شد. امیدواریم بتوانیم در آینده خدمات خود را در  شهر کرج و یکی از کلانشهرها گسترش دهیم.

مزیت اسپید نسبت به پلتفرمهای مشابه چیست؟

مزیت ما نسبت به رقبایمان سرعت و مقرون به صرفه بودن خدماتمان نسبت به سرویس های سنتی پستی و ارسال است. از طرفی اسپید با ارائه خدمات «ارسال ۳ ساعته برای فروشگاه های آنلاین» فصل جدیدی از خدمات لجستیک و دلیوری را در ایران شروع کرده است.

با توجه به ماهیت کارتان، در دوران کرونا چه میزان رشد داشتید و در این دوران در عملکردتان تغییری دادید؟

در ۳ ماهه اول سال ۹۹، نسبت به دوره مشابه سال قبل حدودا ۱۵۷ درصد رشد داشتیم، چراکه در این دوران ‌تمایل مردم به خرید آنلاین بیشتر شد، بنابراین نیاز به خدمات لجستیک و دلیوری به شدت احساس شد و همین باعث شد که در دوارن کرونا نه تنها ارسال های بیشتری داشته باشیم بلکه خدمات جدیدی بر اساس نیاز جامعه ایجاد کردیم. البته در این مدت به دلیل افزایش تقاضا تعداد پرسنل و شیفت کاری کارکنان اسپید افزایش یافت.
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی