کد خبر: ۴۳۲۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰

آموزش مخفی کردن برنامه ها در اندروید

ممکن است برخی اوقات با توجه به ملاحظاتی تمایل داشته باشیم اپلیکیشنهای گوشی خود مانند برنامه‌های بانکی، امور مالی، شبکه اجتماعی و… را به دلیل حساس بودن، مخفی کنیم یا ممکن است برنامه های سیستمی که غیرقابل حذف هستند را از جلو دید خود برداریم. در این نوشتار سعی کردیم راهکارهای ساده ای را آموزش دهیم. شایان ذکر است، اگر برنامه ای را با پول خریداری کردید، نگران نباشید، چراکه می توانید به صورت رایگان مجدد آن را نصب کنید.

غیر فعال کردن برنامه های پیش نصب شده


قبل از انجام این کار در نظر داشته باشید برخی از برنامه‌های گوشی که از قبل در تلفن اندروید نصب شده‌اند قابل حذف نیستند، اما امکان این وجود دارد آن‌ها را در بعضی از گوشی ها خاموش کنید. برای این کار، Settings را باز کنید. روی Applications ضربه بزنید اگر منوی تنظیمات شما دارای سرصفحه بالای آن باشد، ابتدا باید روی عنوان Devices ضربه بزنید. سپس گزینه Application Manager را انتخاب کنید. حال آیکون برگه      All را لمس کنید و روی برنامه ای که می خواهید پنهان کنید، ضربه بزنید. در گام بعدی گزینه Disable را انتخاب کنید، با این کار برنامه را از صفحه اصلی پنهان کردید.

نکته: اگر برنامه موردنظر یک برنامه از قبل نصب نشده باشد، گزینه  Uninstall  را نمایش می دهد. شما می توانید برنامه های غیرفعال خود را در قسمت "Disabled" منوی برنامه ها پیدا کنید. همچنین شما برای اجرای مخفی کردن برنامه ها در اندروید می توانید از نرم افزارها هم کمک بگیرید.  در ادامه به برخی از این اپلیکیشن ها اشاره شده است.

استفاده از برنامه های Hid App


برنامه Google Play را باز کنید، در قسمت جست وجو عبارت Hide App را وارد کنید فهرستی از برنامه هایی مانند Nova Launcher Prime و Apex Launcher که قابلیت پنهان کردن برنامه را دارند، نمایش داده می شود، حال برنامه مورد نظر مانند برنامه هایی که در ادامه اشاره می شود را انتخاب و نصب کنید.

استفاده از برنامه Apex Launcher


یکی از رایج ترین  روش های پنهان کردن برنامه ها در اندروید استفاده از برنامه های جانبی است. اپلیکیشن  Apex Launcher یکی از این برنامه هاست، چراکه این لانچر یکی از بهترین روش های موجود برای پنهان کردن برنامه ها در اندروید محسوب می‌شود. حال برای استفاده از این برنامه در گام اول، باید آن را از گوگل پلی استور دانلود و در گوشی اندرویدی خود نصب کنید. این برنامه یک لانچر اندرویدی است و امکان ایجاد تغییر در اسکرین های گوشی و شخصی سازی بخش های مختلف آن را فراهم می‌کند. سپس به هوم اسکرین (Home   Screen) دستگاه اندرویدی خود مراجعه و گزینه App Settings را انتخاب کنید که توسط لانچر Apex ارائه شده است. حال با انتخاب گزینه Drawer Settings و سپس Hidden Apps  فهرستی از اپلیکیشن های نصب شده در گوشی تان نمایان می‌شود. حال شما می توانید اپلیکیشن هایی که تمایل به مخفی کردن‌شان دارید را انتخاب کنید تا تیک باکس کنار آن ها زده شود. پس از انتخاب برنامه های مورد نظرتان، گزینه SAVE را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید. بکارگیری این لانچر یکی از بهترین روش های موجود برای پنهان کردن برنامه ها در اندروید محسوب می‌شود.

استفاده از برنامه  Hide App-Hide Application Icon


لازم به یادآوری است برای برای استفاده از این برنامه گوشی تان روت شده باشد. بعد از دانلود این برنامه از گوگل پلی استور و نصب آن روی گوشی خود، برنامه را اجرا کنید. در گام اول آیکون «بعلاوه»(+) در وسط صفحه را لمس کنید تا دستور اضافه کردن یک اپلیکیشن به لیست برنامه های مخفی شده صادر شود. حالا می توانید موارد مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای این کار، باکس موجود در کنار برنامه یا برنامه های مورد نظر را لمس کنید تا تیک بخورند. در آخر گزینه SAVE را از گوشه سمت راست و بالای برنامه لمس کنید.

پنهان کردن برنامه ها در اندروید از طریق قابلیت ویژه‌ای که در اندروید 2/5 به بالا ارائه شده است


این روش را تمام نسخه‌های اندروید بالاتر از 2/5 می توانند استفاده کنند. به این صورت که به هوم اسکرین گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید و انگشت تان را برای چند ثانیه روی بخش خالی از صفحه قرار داده و نگه دارید تا قابلیت ویرایش آیکون ها و ویجت های هوم اسکرین فعال شود. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید. در لیست ارائه شده  گزینه‌ Protected Apps  را لمس کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا یک رمز الگویی را وارد کنید. درواقع شما  باید هر بار برای دسترسی به اپلیکیشن های مخفی شده گوشی رمز الگویی را ارائه کنید، بنابراین رمزی را انتخاب کنید که فراموش نشود. سپس فهرستس از اپلیکیشن های  نصب شده در گوشی نمایش داده می‌شود. باکس موجود در کنار هر یک از برنامه هایی که تمایل دارید در گوشی پنهان شوند را لمس کنید. پس از انتخاب تمام برنامه های مورد نظرتان، گزینه Save را انتخاب کنید.

توجه کنید اگر تصمیم داشتید برنامه یا برنامه ها را مجدد  اجرا کنید  باید  به بخش Protected Apps مراجعه و پس از واردکردن رمز الگویی خود هر کدام از اپلیکیشن های مد نظرتان را اجرا کنید.
برچسب ها: آموزش مجازی
ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی